۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲

مدیر کل شهرسازی گلستان:

محدوده ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی در ۳ شهر گلستان مشخص شد

محدوده ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی در ۳ شهر گلستان مشخص شد

گرگان- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به شناسایی دو هزار و ۸۹۵ هکتار بافت ناکارآمد در این استان، گفت: محدوده ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی در سه شهر گلستان مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ملک بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان دو هزار و ۸۹۵ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده که عملیات شناسایی و تعیین محدوده ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی در سه شهر گلستان به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در راستای شناسایی این نقاط و با هدف بهبود وضعیت بافت‌های ناکارآمد و فرسوده در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، رامیان، علی آبادکتول، بندرگز و آزادشهر اقدامات و جلسات متعددی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ برای ۱۷ شهر هدف استان گلستان، دو هزار و ۱۳۲ تن معادل ۲۰۰ میلیارد ریال حواله قیر رایگان صادر شد.

ملک افزود: این حجم از قیر رایگان به شهرداری‌های گنبدکاووس، گرگان، علی آبادکتول، کلاله، مینودشت، رامیان، خان ببین، بندرترکمن، آزادشهر، کردکوی، فاضل آباد، آق‌قلا، بندرگز، سیمین شهر و گمیش تپه واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: سهمیه پیشنهادی برنامه تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۱۱ هزار و ۶۰۷ واحد پیش بینی شده است.

وی افزود: این در حالی است که ظرفیت تولید واحدهای جدید پس از نوسازی مسکن در بافت‌های هدف استان گلستان معادل ۸۰ هزار و ۷۲۲ واحد است.

کد خبر 5688110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha