۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

بی سوادی یکی از عوامل بروز آسیب های اجتماعی است

بی سوادی یکی از عوامل بروز آسیب های اجتماعی است

اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحقق میانگین ۹۵ درصدی سواد در جامعه به برکت انقلاب اسلامی گفت: بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حمیدی نژاد پیش از ظهر امروز یکشنبه در افتتاحیه دوره آموزشی تخصصی صلاحیت‌های تدریس سوادآموزی ویژه کارکنان اداره کل زندان‌های استان خوزستان اظهار کرد: امروز سوادآموزی به یک ضرورت در حوزه حکمرانی فرهنگی اجتماعی مبدل شده چرا که بی‌سوادی و کم‌سوادی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد از دلایل افت تحصیلی در استان خوزستان بحث بی‌سوادی و کم‌سوادی است، توضیح داد: یکی از مسائلی که آموزش و پرورش استان خوزستان به‌صورت ویژه در آن مداخله جدی کرده بحث آموزش افراد بی‌سواد و کم‌سواد است چرا که مهم‌ترین راهبرد در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی بحث آموزش سواد است.

حمیدی نژاد با اشاره به تحقق میانگین ۹۵ درصدی سواد در جامعه به برکت انقلاب اسلامی گفت: آموزش سواد به زندانیان یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان در حوزه ارتقای شاخص سواد در استان است. البته لازم است بحث‌های تربیتی و اخلاقی در آموزش‌های سواد ارائه شده به زندانیان بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.

کد خبر 5689086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha