۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳

اردوغان: انتخابات ترکیه ۱۴ ماه می برگزار می‌شود

اردوغان: انتخابات ترکیه ۱۴ ماه می برگزار می‌شود

رئیس جمهور ترکیه امروز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورش در ۱۴ ماه می خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ۱۴ ماه می برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنمیک، «رجب طیب اردوغان» در نشستی با جوانان این کشور گفت: من از نمایندگان جوانان مان که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند می خواهم در رای گیری که در ۱۴ می برگزار می شود، انتخاب درستی داشته باشند.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا قرار بود در ۱۸ ژوئن برگزار شود.

این در حالیست که رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه هفته پیش اعلام کرده بود که احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴ ماه می سال جاری میلادی وجود دارد.

به گزارش رویترز، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه با هم و بزرگ ترین آزمون برای «رجب طیب اردوغان» به شمار می‌ آید.

این خبرگزاری اضافه کرد: در شرایطی که یک اتحاد از مخالفان اردوغان وعده عقب نشینی از سیاست‌ های اقتصادی نامتعارف رئیس جمهور را می‌ دهند، رأی‌ گیری همچنین درباره نحوه اداره ترکیه و نقشی که ممکن است برای کاهش درگیری در اوکراین و خاورمیانه (غرب آسیا) ایفا کند، تصمیم خواهد گرفت.

پیشتر رئیس جمهور ترکیه در خصوص ائتلاف شش حزبی که به دنبال سرنگونی وی هستند، گفته بود: ملت ما به این کودتاچیان، این جدول ۶ نفره جاه طلب اما نالایق، در همان روز، بس است خواهد گفت.

این در حالیست که وی پیشتر گفته بود که رأی گیری در ماه ژوئن برگزار می‌ شود، اما اوایل این ماه گفته بود که تاریخ ممکن است از ۱۸ ژوئن زودتر باشد.

کد خبر 5689462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha