۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۷

«تئاتر فجر ۴۱» از نگاه مهر؛

ارمنی‌ها با «هملت» به جشنواره آمدند/ جای خالی قطار اردنی

ارمنی‌ها با «هملت» به جشنواره آمدند/ جای خالی قطار اردنی

نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۱۸ نمایش است که در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز یکشنبه ۹ بهمن و در نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان ۸ نمایش صحنه‌ای و ۱۰ نمایش خیابانی است.

در این روز سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ میزبان نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر و کارگردانی آرا یرنیاکیان از ارمنستان با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه می‌شود.

سالن چهارسوی مجموعه نیز در این روز در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ پذیرای نمایش «دانه‌های کال انجیر» نوشته جواد عاجلی و کارگردانی سانیا عاجلی از استهبان با مدت زمان ۶۰ دقیقه است.

در روز نهم جشنواره تئاتر فجر، نمایش «هاراگیری» به نویسندگی و کارگردانی از شیراز با مدت زمان ۶۵ دقیقه در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

همچنین سالن قشقایی در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ میزبان نماش «در سوگ شب هزار و یکم …» نوشته شهرام احمدزاده و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان با مدت زمان ۳۰ دقیقه است.

روز یکشنبه ۹ بهمن نمایش «شیخ» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از آبادان با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

نمایش «ساختمان رز» به نویسندگی و کارگردانی علی صادقی‌زاده از کرمان با مدت زمان ۸۰ دقیقه، در نهمین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

نمایش «قطار باقوره» از کشور اردن که قرار بود در روز هشتم و نهم جشنواره تئاتر فجر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود به دلیل مشکلات صدور روادید در جشنواره حضور پیدا نکرد و در نتیجه از جدول اجرا کنار گذاشته شد.

سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در این روز و در ساعت ۲۰:۳۰ میزبان نمایش «ابرهای بی‌باران» به نویسندگی میلاد اکبرنژاد و کارگردانی حسن عابدی با مدت زمان ۱۱۰ دقیقه می‌شود. این اثر قرار است با حضور برگزیدگانی از تئاتر استان‌ها روی صحنه برود.

نمایش «دختران» نوشته علی دل‌پیشه و کارگردانی مشترک علی دل‌پیشه و کیانوش ایازی از تهران با مدت زمان ۷۰ دقیقه همچون روز هشتم جشنواره تئاتر فجر، در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰: ک ۳۰ در تالار حافظ اجرا می‌شود.

در نهمین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در بخش تئاتر خیابانی، پهنه رودکی میزبان نمایش‌های «فدا نشدن» نوشته محمدرضا جعفری لفوت و کارگردان میلاد حسین‌زاده از آستانه اشرفیه با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «بهیگ هارونک» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی از مسجدسلیمان با مدت زمان ۲۰ دقیقه، «پلاسما» به نویسندگی و کارگردانی علی بادینی از زاهدان با مدت زمان ۳۵ دقیقه، «گسار» به نویسندگی فرامرز غلامیان و کارگردانی مشترک فرامرز غلامیان و عباس منظری از شاهین‌شهر با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «پارادوکس» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «آکوستیک مین» به نویسندگی و کارگردانی حمید ناطقی از ساری با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «استامینوفن با طعم کدئین» به نویسندگی آدینه رحیم‌نژاد و کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران با مدت زمان ۲۰ دقیقه، «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی سیدپویا امینی از اصفهان با مدت زمان ۲۰ دقیقه و «دعوت نشده» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران با مدت زمان ۳۰ دقیقه، است که به ترتیب ساعت ۱۴، ۱۴:۳۰، ۱۵، ۱۵:۳۰، ۱۶، ۱۶:۳۰، ۱۷، ۱۸ و ۱۸:۳۰ اجرا می‌شوند.

نمایش «استامینوفن با طعم کدئین» به نویسندگی آدینه رحیم‌نژاد و کارگردانی مجتبی خلیلی از تهران با مدت زمان ۲۰ دقیقه ساعت ۱۱ در ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) اجرا می‌شود.

همچنین در روز یکشنبه ۹ بهمن، نشست «اتحادیه تئاتر جهان اسلام» با ۶ محور تخصصی از ساعت ۹ تا ۱۴ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری کوروش زارعی از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن اجرا می‌شود.

کد خبر 5694248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha