۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴

راه اندازی مرکز تجاری در کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه

راه اندازی مرکز تجاری در کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: چند مرکز تجاری در کشورهای آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی و بزودی به تعداد آنها نیز اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمت‌الله خرمالی امروز در همایش معرفی توانمندی‌ها و خدمات جمهوری اسلامی ایران در حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه اظهار کرد: مراکز تجاری در کشورهای هدف صادراتی بازوان توسعه تجارت است و این مراکز تسهیل کننده ارائه خدمات و همچنین معرفی کالاها به فعالان اقتصادی دیگر کشورها است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف به نفوذ در بازار آنها کمک می‌کند، افزود: لذا اهدافی برای این مرکز تعریف شده است که ارائه خدمات کسب و کار و مشاوره به فعالین اقتصادی یکی از این اهداف است.

وی اضافه کرد: بر این اساس تعدادی مرکز تجاری رسمی در کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز و روسیه راه‌اندازی شده و به زودی مراکز دیگری نیز اضافه می‌شود.

به گفته خرمالی، مشارکت در حوزه رویدادهای تجاری به عنوان نماینده سازمان توسعه تجارت از اهداف دیگر راه‌اندازی مراکز تجاری است.

وی تصریح کرد: برخی مراکز تجاری خدمات خوبی را تاکنون به فعالان اقتصادی ارائه کرده‌اند و با جذب سرمایه‌گذار و حتی تولیدات مشترک در راستای توسعه تجارت اقدام کرده‌اند و با نفوذ در بازار باعث گسترش مبادلات شده‌اند.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ضعف آگاهی شرکت‌ها در چگونگی ثبت و حضور در بازارها هدف از مشکلات فعالین اقتصادی است، گفت: بر این اساس ارائه خدمات حقوقی، اطلاع رسانی و ثبت شرکت‌ها از دیگر وظایف مراکز تجاری است.

خرمالی با تاکید بر اینکه باید همایش‌هایی برای معرفی فرصت‌های تجاری برگزار شود، گفت: مراکز تجاری در زمینه پشتیبانی و لجستیک برای جذب شرکت‌های فعال می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها در حوزه نقل و انتقالات مالی بانکی، مراکز تجاری می‌توانند کمک‌های لازم را انجام دهند ضمن اینکه این مراکز در انتقال فناوری نیز می‌توانند مؤثر باشند و با جذب فناوری در قالب سرمایه‌گذاری مشترک در کشورهای هدف، فناوری‌های مورد نیاز را به کشور وارد کنند.

کد خبر 5696180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha