۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۲

سرپرست نوسازی و تجهیز مدارس اردبیل:

۲۷ پروژه مدرسه‌سازی در اردبیل افتتاح می‌شود

۲۷ پروژه مدرسه‌سازی در اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل- سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: به میمنت یوم‌الله دهه فجر ۲۷ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سید احد شیرین‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این واحدهای آموزشی در قالب ۵۹ کلاس درس با زیربنای ۹ هزار و ۶۴۱ متر مربع آماده بهره‌برداری شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث این واحدهای آموزشی، پرورشی و ورزشی را ۹۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در کنار افتتاح این پروژه‌ها، استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۴۱ فضای آموزشی را با ۴۳۳ کلاس درس و صرف اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال در این ایام شاهد خواهیم بود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از آسفالت محوطه ۷۶ مدرسه با متراژ ۹۳ هزار و ۷۳ متر مربع خبر داد و تصریح کرد: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

شیرین‌نژاد بهره‌برداری از سرویس بهداشتی ۳۷ مدرسه را با ۸۸ چشمه و صرف اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال یادآور شد و افزود: ایزوگام پشت‌بام ۲۴۰ مدرسه نیز با متراژ ۱۰۵ هزار متر مربع با اعتبار ۷۱ میلیارد ریال آماده تحویل خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مجموع پروژه‌های نوسازی مدارس در ایام‌الله دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال آماده شده که در مناطق مختلف استان در این ایام مبارک افتتاح خواهد شد.

شیرین‌نژاد اضافه کرد: در اردبیل مدرسه سه کلاسه خیرین «آقچاکند»، تکمیل مدرسه یک کلاسه بنیاد برکت «میرعلی اردبیل» و تکمیل یک کلاسه بنیاد برکت «شهریور اردبیل» در ایام‌الله دهه فجر شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در اصلاندوز سالن ورزشی و مدرسه سه کلاسه، در انگوت مدرسه ۶ کلاسه و نمازخانه امام خمینی این شهر، در بیله‌سوار سالن ورزشی بابک و نمازخانه نرگس این شهرستان و در پارس‌آباد نیز نمازخانه کلانتری و نمازخانه طالقانی پارس‌آباد افتتاح خواهد شد.

شیرین‌نژاد بیشترین افتتاح‌ها را مربوط به گرمی و مشگین‌شهر اعلام کرد و ادامه داد: در کوثر چمن مصنوعی مدرسه حجاب کوثر و در نمین مدرسه ۶ کلاسه تخریبی سوهای نمین و بریس نمین افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در نیر مدرسه ۶ کلاسه شیخ بهایی نیر، در مشگین‌شهر ۶ پروژه شامل ساخت مدرسه و نمازخانه و در گرمی نیز پنج پروژه شمال تکمیل سالن‌های ورزشی و مدارس یک، سه و ۶ کلاسه با همت بنیاد برکت و خیرین آماده افتتاح شده است.

شیرین‌نژاد از آغاز احداث پروژه‌های طرح شهید پناهی و حذف مدارس کانکسی در استان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها نیز با مشارکت بنیاد برکت و پروژه‌های خیری در دهه فجر امسال در شهرهای مختلف استان آماده بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 5698871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha