۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳

در کنفرانس خبری مشترک در کی یف؛

چارلز میشل:هیچ جدول زمانی برای پیوستن اوکراین به اروپا وجود ندارد

چارلز میشل:هیچ جدول زمانی برای پیوستن اوکراین به اروپا وجود ندارد

در کنفرانس خبری مشترک سران اتحادیه اروپا در کی یف، درحالیکه «زلنسکی» خواستار ارسال سلاح‌های دوربرد شد؛ رئیس شورای اروپا تصریح کرد: هیچ جدول زمانی برای پیوستن اوکراین به اروپا وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سران اتحادیه اروپا امروز تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در شهر کی یف در نشستی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین شرکت کرده و در پایان نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به تکرار وعده های واهی پیشین به وی پرداختند.

بر اساس اعلام این رسانه، «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: ما به سلاح های دوربرد نیاز داریم؛ زیرا آن ها نبرد را تسریع می کنند... هدف ما روشن است و آن شروع مذاکرات برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است.

رییس جمهور اوکراین ادامه داد: کی یف حتی یک روز را برای پیوستن به اتحادیه اروپا از دست نخواهد داد... مهم است مطمئن شویم که روسیه تحریم‌ ها را دور نمی‌ زند.

«اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک ادعا کرد: اوکراین در راه پیوستن به اتحادیه اروپا است و اراده سیاسی وجود دارد که روسیه بهای کاری را که انجام می دهد بپردازد!

رئیس کمیسیون اروپا در این ارتباط اضافه کرد: ما در مورد چگونگی حمایت از امنیت انرژی و اصلاحات زیربنایی در اوکراین بحث کردیم. برنامه ورود کالاهای اوکراینی به اتحادیه اروپا را بدون محدودیت تمدید خواهیم کرد... دهمین بسته تحریم های اقتصادی علیه روسیه در راه است.

چارلز میشل:هیچ جدول زمانی برای پیوستن اوکراین به اروپا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در این باره خاطر نشان کرد: دهمین بسته تحریم های اروپا علیه روسیه بالغ بر ۱۰ میلیارد یورو (۱۰.۸ میلیارد دلار) بوده و بخش های فن آوری پهپادی و بستن مفرهای موجود در بسته های تحریمی جاری را دربرمی گیرد.

از سوی دیگر، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا نیز در این کنفرانس خبر مدعی شد: اوکراین اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا اوکراین است! الحاق اوکراین پس از انجام اصلاحات نیازمند تصمیم متفق القولی از سوی کشورهای عضو اتحادیه خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ جدول زمانی برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا وجود ندارد.

کد خبر 5699935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha