۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷

استاندار مازندران:

دهکده های کشاورزی با محوریت گردشگری در مازندران احداث می شود

دهکده های کشاورزی با محوریت گردشگری در مازندران احداث می شود

ساری- استاندار مازندران با اشاره به قابلیت های روستایی گفت: دهکده های کشاورزی با محوریت گردشگری در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر یکشنبه در همایش دهیاران آموزش روستاییان را برای پرورش گاوداری صنعتی را ضروری دانست و گفت: دو هزار واحد دامداری ۱۰۰ راسی برای تأمین فرآورده‌ها در استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تأمین تغذیه دامداری‌های صنعتی روستایی نیز برنامه ریزی شده است، گفت: شیر واحدهای دامداری به صورت تضمینی توسط یک شرکت در استان خریداری و جمع آوری می‌شود که می‌تواند انقلابی را در روستاهای استان ایجاد کند.

وی با اظهار اینکه دهکده‌های کشاورزی با محوریت گردشگری راه اندازی می‌شود، نقش دهیاران رابرای عملیاتی شدن این طرح مهم دانست.

حسینی پور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ از روسیه تأمین می‌شود، زراعت چوب در روستاها را برای تأمین نیازمندی‌ها ضروری دانست و گفت: طبق اطلس طراحی شده مازندران برای توسعه بومگردی ظرفیت‌های خوبی دارد.

استاندار مازندران با اشاره به سفر ۲۰ میلیون مسافر طی ایام نوروز در استان گفت: همچنین در نوروز ۳۲ هزار میلیارد تومان تراکنش بانکی از طریق دستگاه‌های پوز در استان انجام شد.

وی با عنوان اینکه با تولیدات روستایی در عرصه‌های مختلف می‌توان به توسعه دست یافت، گفت: هر روستایی که بتواند سهم بسزایی در تولید داشته باشد، تسهیلات بیشتری به آن اختصاص داده می‌شود و ملاک و معیار در روستاها، تولید دانش بنیانی و صنعتی است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه روستاها نقش ممتازی در تأمین نیازمندی‌های کشور و استان دارند، گفت: در یک روستای استان در قائمشهر با حمایت سپاه و با ایجاد گلخانه ۹۰۰ شغل ایجاد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد روستاهای استان به عنوان الگو در کشور در راستای توانمندسازی اقتصادی باشند و در کنار آن پیوست فرهنگی روستاها باید مدنظر قرار گیرد و گردشگری نباید سبب تغییر هویت روستاها شود.

کد خبر 5701216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha