جدیدترین موضع گیری رئیس جمهور عراق

جدیدترین موضع گیری رئیس جمهور عراق

رئیس جمهوری عراق از طرف های منطقه ای و بین‌المللی خواست به مردم توجه کنند و از تصمیمات و سیاست های تنبیهی که به غیرنظامیان آسیب می زند، دست بکشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت‌های منطقه به ویژه مردم سوریه و ترکیه به سبب پیامدهای بلایای طبیعی مانند زلزله و شرایط ناپایدار اقلیمی در شرایط غم انگیزی زندگی می‌کنند که این امر مستلزم همکاری و هم افزایی همگان برای امداد رسانی فوری به این افراد آسیب دیده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت تداوم امداد رسانی فوری به آسیب دیدگان، مجروحان و خانواده‌های قربانیان، ابعاد فاجعه مستلزم گام‌های بلندمدت استثنایی برای رسیدگی به این موضوع است.

رئیس جمهوری عراق از دولت‌ها و احزاب سیاسی خواست تا اختلافات خود را متوقف کنند و در ارائه کمک‌ها و تسهیل دسترسی آن به آسیب دیدگان همکاری کنند.

عبداللطیف رشید همچنین از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست به مردم توجه کنند و از تصمیمات و سیاست‌های تنبیهی که به غیرنظامیان آسیب می‌زند، دست بکشند.

وی اعلام کرد: خسارات فاجعه بار ناشی از این زلزله، مستلزم برنامه‌های درازمدت است؛ زیرا برخی از شهروندان ماه‌ها و شاید سال‌های آینده بدون کار، مسکن یا خدمات خواهند ماند و هزاران مجروح نیز نیازمند خدمات درمانی در داخل یا خارج از کشورشان هستند و مناطق تخریب شده نیز به بازسازی نیاز دارند.

رئیس جمهوری عراق ادامه داد: در حالی که عراق همبستگی خود را با آسیب دیدگان و خانواده‌های قربانیان اعلام می‌کند و به تلاش خود برای ارائه کمک‌ها ادامه می‌دهد، عراق تمام توان خود را در خدمت هماهنگی و گفتگوی بین‌المللی برای غلبه بر آنچه مانع اقدام جهانی مشترک برای مقابله با مشکلات منطقه می‌شود، قرار خواهد داد.

کد خبر 5704482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha