قطعنامه نمایندگان تندروی کنگره آمریکا در حمایت از گروهک منافقین

قطعنامه نمایندگان تندروی کنگره آمریکا در حمایت از گروهک منافقین

تعدادی از نمایندگان تندروی کنگره آمریکا در قطعنامه ای با تکرار اتهامات واهی درباره اغتشاشات ایران، از گروهک تروریستی و منفور منافقین حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، تعدادی از نمایندگان تندروی کنگره آمریکا در قطعنامه‌ای با تکرار اتهامات واهی درباره اغتشاشات ایران، از گروهک تروریستی و منفور منافقین حمایت کردند.

بر اساس این گزارش، ۱۶۵ نماینده تندروی کنگره آمریکا در این قطعنامه مدعی نقض حقوق بشر توسط ایران شدند.

این در حالی است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این هم به منظور تداوم حمایت از اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در ایران، قطعنامه‌ای را تصویب کرده بودند.

بر اساس این گزارش، این قطعنامه با ۴۲۰ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

لازم به ذکر است که به‌دنبال آغاز اغتشاشات گذشته در ایران، آمریکا و غرب در ادامه تلاش‌های خود در راستای به هرج و مرج کشاندن ایران، اقدام به حمایت از اغتشاشات کرده و قصد داشتند تا با القای التهاب به شرایط داخلی ایران، این اغتشاشات را زنده نگه دارند.

آمریکا و متحدانش در شرایطی داعیه دفاع از حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند، که بارها موارد فاحش نقض حقوق بشر توسط آنها مسکوت مانده است. قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست به دست عوامل وابسته به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تنها یک نمونه از نقض آشکار حقوق بشر و سرکوب آزادی بیان توسط متحدان واشنگتن است که برغم تائید نقش مستقیم ولیعهد عربستان در این جنایت، با سکوت معنادار متحدان آمریکایی و غربی ریاض همراه شد.

آمریکا از آغاز اغتشاشات داخلی ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» جرقه خورد، همواره از آشوب‌ها و آشوبگران در ایران حمایت کرد و با تصویب چنین قطعنامه‌هایی سعی در شعله‌ور نگه داشتن اغتشاشات ایران داشت.

در همین راستا، وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند فرد ایرانی به بهانه‌ای واهی خبر داد.

کد خبر 5704636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      همه گزینه‌های آمریکا و متحدانش علیه ایران شکست خورده است صهیونیست ها و تروریست ها 100 درصد فقط با حمایت و پشتیبانی آمریکا جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
    • بابائی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      2 0
      آمریکا جنایتکار بزرگترین حامی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است. اروپا جنایتکار بزرگترین حامی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است. اسرائیل جنایتکار بزرگترین حامی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
    • بابائی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      بایدن به عنوان جنایتکار جنگی در دیوان لاهه باید محاکمه شود. ترامپ به عنوان جنایتکار جنگی در دیوان لاهه باید محاکمه شود. نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی در دیوان لاهه باید محاکمه شود.
    • بابائی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از گروهک تروریستی و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    • بابائی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      آمریکا و متحدانش همچنان حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهک تروریستی هستند
    • بابائی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است. اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون نقض حقوق بشر است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      نقش امروز داعش در افغانستان همان نقش نظامیان آمریکایی است
    • بابائی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      آمریکا بسیاری از کشورها را تحت فشار قرار داده تا به سوریه کمک نکنند آمریکا نقض حقوق بشر در جهان است و هم ضد حقوق بشر در دنیا بوده است.
    • anzab IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      چرانمایندگان درمورد تضیع حقوق سیان امریکا که توسط گاوچرانها ضایع مشود مقابله به مثل نمی کنند