۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶

مسکو: کشورهای آفریقایی برای ارتباط با روسیه تحت فشار غرب هستند

مسکو: کشورهای آفریقایی برای ارتباط با روسیه تحت فشار غرب هستند

یک مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد غرب با فشار بر کشورهای آفریقایی، می خواهد مانع توسعه روابط آنها با مسکو شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه روسیه می گوید غرب نمی خواهد اجازه گسترش روابط کشورهای آفریقایی با مسکو را بدهد.

«اولگ اوزروف» یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه روسیه درباره نشست مشترک مسکو و کشورهای آفریقای اعلام کرد که غرب بر کشورهای آفریقایی که قصد حضور در نشست روسیه و آفریقا را دارند، فشار می آورد و کشورهای آفریقایی از این مسئله خرسند نیستند.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه یادآور شد که البته همه این فشارها شکل علنی به خود گرفته است، اظهارات شرکای غربی، از جمله کسانی که به کشورهای آفریقایی می آیند، موید این موضوع است و خواندن آن در اینترنت آسان است

اوزروف تاکید کرد: من نمی توانم بگویم که کشورهای آفریقایی از این موضوع خوشحال هستند. این یک باج گیری محض است.

این مقام روس در عین حال یادآور شد: فرض مسکو بر این است که کشورهای آفریقایی کشورهای مستقلی هستند که استقلال، حاکمیت و اراده سیاسی خود را دارند و قادر به در پیش گرفتن تصمیم‌هایی هستند که منافع ملی آنها را تامین کند.

دومین نشست روسیه و آفریقا در جولای ۲۰۲۳ در سن پترزبورگ، روسیه برگزار خواهد شد. پیش از این اولین نشست مشترک روسیه و آفریقا در سال ۲۰۱۹ در سوچی برگزار شد. موضوع اصلی اجلاس امسال همکاری های اقتصادی با تمرکز بر حوزه هایی مانند انرژی و معدن، کشاورزی، تولید، حمل و نقل و توسعه زیرساخت های دو طرف است.

کد خبر 5705739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha