۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷

وزیر آموزش و پرورش:

پیاده سازی نظام شش ساحتی آموزشی/۱۱۰۰ پروژه نیمه کاره تکمیل شد

پیاده سازی نظام شش ساحتی آموزشی/۱۱۰۰ پروژه نیمه کاره تکمیل شد

رامسر- وزیر آموزش و پرورش با بیان این که باید نظام تعلیم و تربیت را برای پیاده سازی احکام الهی مهیا کنیم، گفت: سوق دادن نظام تک ساحتی به شش ساحتی و پیاده سازی آن از برنامه های دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه رامسر با گرامیداشت دهه فجر، تشکیل حکومت اسلامی را برای تحقق سعادت جامعه مهم بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش از ارکان مهم برای تحقق اهداف و حکمرانی اسلامی است.

وی با تاکید براین که باید نظام تعلیم و تربیت را برای پیاده سازی و اجرای احکام الهی آماده کنیم، گفت: ساحت‌های شش گانه اعم از اعتقادی و اخلاقی و غیره باید در نظام آموزشی پیش رود.

وی ساحت تربیت زیستی و بدنی، هنری، اقتصادی و حرفه‌ای را از دیگر اهداف نظام آموزشی ذکر کرد و گفت: دولت برآن است که نظام تک ساحتی را به سمت نظام شش ساحتی برای تحقق اهداف سوق دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعمال تحریم‌ها و تهدیدهای مختلف علیه ایران اسلامی گفت: اگر این تهدیدها علیه هر کشوری اعمال می‌شد، دچار مشکلات عدیده ای می‌شد اما فرزندان و متخصصان ایران در تحریم‌ها، دست به نوآوری‌ها و اقدامات بزرگی زدند و اکنون در ساخت واکسن جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

نوری با عنوان اینکه انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است، گفت: عمق استراتژیک فرهنگی انقلاب در اقصی نقاط جهان گسترش پیدا کرده است و کشورهایی نظیر یمن با الگوگیری از انقلاب اسلامی مقابل استکبار ایستاده است.

وی با اظهار اینکه خودباوری در سایه اسلام عزت را برای ما به ارمغان آورده است، گفت: در سفرهای استانی دولت سیزدهم پنج هزار و ۴۰۰ طرح و پروژه نیمه تمام را در استان‌ها افتتاح کرده است که هزار و ۱۰۰ پروژه مربوط به آموزش و پرورش بوده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ۵۱۸ پروژه آموزش و پرورش توسط خیران احداث شده است و مجوز جذب هزار و ۳۰۰ عضو هیئت علمی را دریافت کردیم که هزار سهمیه به دکترمعلم ها داده شده است.

وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی پس از سال‌ها اجرایی شده و اکنون در مراحل پایانی است، گفت: رتبه بندی ۱۳۰ هزار معلم انجام شده است و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار فرهنگی رتبه شده است.

وزیر آموزش و پرورش به جذب و استخدام ۴۳ نفر اشاره کرد و گفت: همچنین افراد جذب شده قبل از سال ۹۲ در قالب خرید خدمات و غیره تعیین تکلیف می‌شوند.

کد خبر 5705753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha