اردوغان اعلام کرد؛

آمار جدید قربانیان زلزله ترکیه

آمار جدید قربانیان زلزله ترکیه

رئیس جمهور ترکیه از آمار جدید قربانیان زلزله در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، آمار جدیدی از جان باختگان زلزله اعلام کرد.

وی افزود: تاکنون ۱۸ هزار و ۹۹۱ نفر بر اثر زلزله جان باخته و ۷۵ هزار و ۵۷۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

وی افزود: ما در اسرع وقت مناطق آسیب دیده از زلزله را بازسازی خواهیم کرد. ما کار سختی داریم زیرا زلزله در ۱۰ استان ویرانی به بار آورده است. عملیات امداد و نجات ادامه دارد و این با ورود تیم های اعزامی از خارج کشور تقویت شده است.

اردوغان گفت: ما به علت شرایط آب و هوایی و آثار ویرانی با دشواری روبرو هستیم. تیم های امداد و نجات از ۹۴ کشور به یاری ما آمده اند. مشکلاتی در ابتدا وجود داشت اما وزیرا و  مسئولان از لحظه اول زلزله در میدان حاضر بودند.

وی افزود: برخی به دنبال سوء استفاده از شرایط برای غارت هستند از این رو ما حالت فوق العاده اعلام کردیم. بیش از ۱۴۴ هزار نفر مشغول امداد و نجات هستند اما گستردگی منطقه ویرانی کار آنها را سخت کرده است.

اردوغان گفت: عملیات امداد و نجات در شانلی اورفا و کیلیس متوقف شده است زیرا کمترین اثر را داشتند اما در دیگری استانها همچنان ادامه دارد. ۲۶ کشتی، ۷۵ هواپیما، ۸۱ بالگرد و ۱۲ هزار خودرو ارتش ترکیه شبانه روز مشغول فعالیت هستند.

لازم به ذکر است که زلزله هولناک و مرگبار دوشنبه گذشته در جنوب ترکیه و مناطقی از سوریه رخ داد که تاکنون شمار زیادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر 5705904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha