۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹

توافق وزیران خارجه ترکیه و یونان درباره عادی سازی روابط

توافق وزیران خارجه ترکیه و یونان درباره عادی سازی روابط

وزیران امور خارجه ترکیه و یونان بر عادی سازی روابط میان دو کشور تاکید کردند و گفتند که تلاش های طرفین در این زمینه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «نیکوس دندیاس» همتای یونانی اش در یک نشست خبری مشترک بر ضرورت عادی سازی روابط میان دو کشور تاکید کردند.

وزیر امور خارجه یونان که به شهر زلزله زده هاتای واقع در جنوب ترکیه سفر کرده است، گفت: با دیدگاه وزیر خارجه ترکیه درباره عادی سازی روابط موافقم و ما نباید برای عادی سازی روابطمان منتظر زلزله بعدی باشیم، همه تلاش خود را برای کمک به دولت و و ملت ترکیه در شرایط سخت به کار خواهیم گرفت.

همچنین چاووش اوغلو نیز عنوان کرد: باید روابط میان دو کشور همسایه به رغم اختلاف نظرها عادی سازی شود و من مطمئنم که که تلاش های ما در این زمینه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، وزیر امور خارجه یونان در پی وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه، به شهر زلزله زده هاتای سفر و با همتای ترکیه ای خود در این شهر دیدار کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه یونان، دندیاس در سفر خود بر تقویت همکاری میان دو کشور و ارائه کمک به آنکارا برای مقابله با پیامدهای ناشی از وقوع زلزله شدید تاکید کرده است.

کد خبر 5707741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha