۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۲

روسیه: مولداوی با بی طرفی خود ضامن صلح در منطقه است

روسیه: مولداوی با بی طرفی خود ضامن صلح در منطقه است

سفیر روسیه در مولداوی اعلام کرد این کشور نباید تحت تاثیرغرب، وضعیت بی طرفی خود را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سفیر روسیه در مولداوی اعلام کرد این کشور با حفظ وضعیت بی طرفی خود می تواند امنیت در منطقه را تضمین کند.

«اولگ واسنتسف» سفیر روسیه در مولداوی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک به پاسخ سوالاتی از جمله چرا گفتگو بین مسکو و کیشینف به حالت تعلیق درآمده است، چگونه می توان مناقشه ترانسنیستریا را حل کرد، پرداخت..

سفیر روسیه در مولداوی، در این مصاحبه به نگرانی ها درباره افزایش درخواست ها در کیشینف برای کنار گذاشتن وضعیت بی طرف این کشور اشاره داشت و تاکید کرد که مولداوی با حفظ وضع بی طرفی به عنوان ضامن ثبات در منطقه عمل می کند.

دیپلمات ارشد روس در ادامه یادآور شد که روسیه یکی از کشورهای ضامن‌کننده روند مذاکرات بر سر حل و فصل بحران ترانس‌نیستریا است و ماموریت حافظ صلح روسیه در ترانس‌نیستریا بیش از ۳۰ سال است که به حفظ صلح در سواحل دنستر کمک می‌کند.

سفیر روسیه در ادامه تاکید کرد که البته روسیه نمی تواند از اظهارات اخیر در مولداوی مبنی بر اینکه وضعیت بی طرف همان ضمانت های امنیتی را که سلاح های ناتو ارائه می دهد، ایجاد نمی کند، نگران نباشد.

این مقام روس بار دیگر یادآور شد که این موضع عدم مداخله مولداوی بود که تضمین های معینی در خصوص صلح نسبی در منطقه، در بحبوحه مناقشه حل نشده ترانسنیستریا، را به این کشور داد.

در پی استعفای دولت مولداوی این کشور این روزها بحران سیاسی را در کنار بحران اقتصادی تجربه می کند.

کد خبر 5707791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      این زلنسکی و عده‌ای از سران اروپایی و آمریکا میخوان یک کشور دیگه علاوه بر اکراین قربانی کنند