کمک ۵۰ میلیون دلاری لیبی به ترکیه

کمک ۵۰ میلیون دلاری لیبی به ترکیه

دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد که ۵۰ میلیون دلار برای بازسازی ویرانی های ناشی از زلزله در جنوب ترکیه به این کشور کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد که در نوبت اول کمک ها به ترکیه مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای بازسازی ویرانی های ناشی از زلزله به این کشور کمک می کند.

همچنین وزارت خارجه دولت وحدت ملی لیبی در بیانیه ای جان باختن هزاران نفر از شهروندان ترکیه در زلزله شدید را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت و تاکید کرد که ترکیه از کشورهایی است که بیشترین حمایت ها را از ملت لیبی به عمل آورده است.

در این بیانیه آمده است: تلاش می کنیم همبستگی و حمایت همه جانبه از ملت ترکیه را برای پشت سر گذاشتن پیامدهای ناشی از این مصیب را به عمل آوریم و بر همین اساس بالافاصله پس از وقوع زلزله تیم های امداد و نجات به ترکیه اعزام کردیم و در حال حاضر نیز آمادگی اعزام تیم های بیشتر را داریم.

گفتنی است، در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد که از چهارشنبه گذشته اجرایی شده. استان‌های «آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا» ۱۰ استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شده است.

اعلام وضعیت اضطراری در منطقه‌ای موجب افزایش اختیارات مقامات محلی و نهادهای مجری قانون می‌شود و دولت نیز می‌تواند برای پیشبرد بهتر امور، اجرای برخی قوانین در این مناطق را تعلیق و یا قوانین جدید وضع کند.

بامداد دوشنبه زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.

اما مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است.

کد خبر 5708651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • صالحی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 0
      سلام این ها خودشون نون ندارن ای پولو اکجا کش رفتن