۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵

رئیسی پیش از عزیمت به چین:

ایران و چین مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی دارند

ایران و چین مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی دارند

رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) پیش از سفر به چین گفت: مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی با چین داریم که در جهت استقلال سیاسی ما را در کنار یکدیگر در جهان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام‌رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (دوشنبه) پیش از سفر به چین گفت: مواضع مشترکی در مقابله با یکجانبه‌گرایی با چین داریم که در جهت استقلال سیاسی ما را در کنار یکدیگر در جهان قرار می‌دهد.

وی افزود: در این سفر با آقای رئیس جمهور و مسئولین عالی چین دیدار خواهیم داشت و همکاران من نیز با همتایان خود در کشور چین دیدارها و نشست‌هایی خواهند داشت و امیدوارم که این سفر برای توسعه روابط همه جانبه با کشور چین تأثیرگذار باشد و سطح روابط دو کشور را ارتقا دهد که این خواست دو کشور ایران و چین است.

رئیس جمهور گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهور کشور دوست چین انجام می‌شود در این سفر ابتدا اجرایی شدن سند راهبردی ۲۵ ساله که بین ایران و چین دنبال خواهد شد.

وی افزود: ما با کشور چین ارتباطات زیادی داریم اما به میزانی که باید از ظرفیت‌های دو کشور در گذشته در راستای ارتقای سطح روابط به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری استفاده می‌شد غفلت شد و متأسفانه در این راستا یک عقب‌ماندگی جدی داریم.

رئیسی در ادامه به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای و ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی منطقه قطعی شده که این زمینه خوبی برای ارتباط با همه کشورهای آسیایی از جمله چین است.

کد خبر 5708759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha