۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۳

وزیر کشور:

برگزاری نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی

برگزاری نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی

وزیر کشور با اشاره به برگزاری نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی گفت: باید بحران را با راهبرد مهارت مدیریتی، نرم افزاری، انسانی و تجهیزاتی کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ اظهار داشت: مدیریت بحران بحث راهبردی است با توجه به ویژگی‌های خاص آن، باید برای وقایع آمادگی داشته باشیم.

وی ضمن تسلیت نسبت به حادثه زلزله ترکیه سوریه گفت: بحران ابعاد مختلف دارد و با مهارت مدیریتی و نرم افزاری و انسانی و تجهیزاتی باید آن را کنترل کرد.

وزیر کشور بیان داشت: نگاه به مسائل اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و بحران ابعاد مختلف مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… دارد و در کشور با احساس مسؤولیت همگانی بخش زیادی از بحران را مدیریت می‌کنیم و دستگاه‌های مختلف مانند سپاه، فراجا، بنیاد مستضعفان و.... با هم بسیج و این ظرفیت بزرگی در جمهوری اسلامی است.

وحیدی گفت: در ایام اخیر چندین زلزله در خوی، طبس، اندیکا، هرمزگان و سیل و… داشتیم و پرداختن به آنها حضور همه جانبه هماهنگ می‌طلبند که همه عزیزان حضور داشتند.

وحیدی با اشاره به وقوع زلزله در هرمزگان، آذربایجان غربی و سیل، سرمازدگی و فرونشست، گفت: این حوادث اخیراً در کشور ما رخ داده و پرداختن به آنها نگاه علمی قوی و حضور همه جانبه و هماهنگی را می‌طلبید که خوشبختانه این موارد به وقوع پیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر جمهوری اسلامی ایران در مدت اندکی نیازهای اولیه همچون آب، برق و گاز را وصل کرد و در مرحله بعد به موضوع اسکان پرداخت. خوشبختانه در حال حاضر سندهای ملی در کنار سندهای استانی به عنوان مقدمات و زیربنای موضوع مدیریت بحران به تصویب رسیده است. امیدواریم این رویداد نیز بتواند به لحاظ علمی و عملی ما را برای رویارویی بهتر در حوادث پیش رو آماده کند.

گفتنی است، رویداد مدیریت بحران ایران قوی امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد این رویداد به منظور فراهم سازی زیرساختی با محوریت رشد و توسعه دانش و فناوری در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران با مشارکت فعال دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ملی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران مورد توجه قرار گرفت.

از جمله دستگاه‌های شرکت کننده در این رویداد وزارت راه و شهرسازی وزارت بهداشت وزارت دفاع و جهاد کشاورزی نیرو نفت اداره کل مدیریت بحران استان‌ها دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان بودند.

کد خبر 5709050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha