۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۵۶

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند خبر داد؛

ارائه آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر به ۱۶۲۰ نفر در بیرجند

ارائه آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر به ۱۶۲۰ نفر در بیرجند

بیرجند- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند گفت: طی ایام الله دهه فجر ۱۳ دوره آموزش همگانی و پایه جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان برگزار شد و هزار و ۶۲۰ نفر آموزش‌های ارائه شده را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذاکریان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران بر لزوم توسعه بستر آموزش همگانی در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: آماده کردن جامعه برای مواجه با حوادث و بحران‌ها مهمترین رکن آموزش همگانی است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های هلال احمر به اقشار مختلف جامعه همواره مورد توجه قرار دارد، گفت: طی ایام الله دهه فجر ۱۳ دوره آموزش همگانی و پایه جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان برگزار شد و هزار و ۶۲۰ نفر آموزش‌های ارائه شده را فرا گرفتند.

ذاکریان ارتقای سطح آمادگی افراد در مواجهه با سوانح، حوادث و بلایای طبیعی را از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست و گفت: از مجموع افراد آموزش دیده، ۱۷۰ نفر دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه، مهارت‌های داوطلبی، آمادگی در برابر مخاطرات. ۵۵۰ نفر دوره آمادگی در برابر مخاطرات در پادگان محمد رسول الله و ۹۰۰ معتکف هم در مساجد شهرستان بیرجند آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند بیان کرد: به شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی پایه در صورت قبولی و موفقیت در آزمون، گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

وی از برگزاری دوره آموزشی «تخصصی پایه مخابرات و ارتباطات رادیویی» ویژه آقایان در بیرجند خبر داد و افزود: این دوره در راستای ارتقای دانش و مهارت‌های امدادگران با حضور ۳۰ نفر از نجات گران جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی ادامه داد: مهارت آموزی و آشنایی و تسلط نجات گران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری سطح شهرستان با اصول اولیه ارتباطات و اصطلاحات اولیه ارتباطات رادیویی و تجهیزات مربوطه و افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با بیسیم های HF، VHF، UHF از جمله اهداف برگزاری این دوره بوده است.

بنا به گفته ذاکریان، آشنایی نجات گران با اصول اولیه مکالمه و نحوه گفت و گو با بیسیم و تشخیص محیط‌های مختلف ارتباطی و موانع ارتباط از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 5709068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha