۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۵

دردسرها بازهم ادامه دارد؟

چالش عجیب برای انتخابات دوچرخه‌سواری با حضور نمایندگان جهانی

چالش عجیب برای انتخابات دوچرخه‌سواری با حضور نمایندگان جهانی

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری در حالی قرار است روز یکشنبه ۳۰ بهمن برگزار شود که حضور نمایندگان فدراسیون جهانی چالش جدیدی را برای این انتخابات ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دوچرخه سواری که یکی از فدراسیون های المپیکی است بعد از اینکه انتخابات خردادماه سال ۱۴۰۰ به دلیل رای نماینده وزارت ورزش و جوانان ابطال گردید و از مهرماه سال گذشته همچنان با سرپرست اداره می شود.

بعد از این اتفاق اتحادیه جهانی دوچرخه سواری با ارائه ایراد و سوالاتی به اساسنامه فدراسیون و انتخابات و برگزاری این مجمع چالش های زیادی را برای این رشته بوجود آورد، طوریکه برای حل ماجرا پای رئیس کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و برگزاری نشست ها و جلسات مختلفی برای رفع احتمالی تعلیق این رشته و حل مسئله انتخابات و اساسنامه به میان کشیده شد و در نهایت با تائید UCI و در نهایت ثبت نام کاندیداها قرار است این انتخابات روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور ۷ کاندیدا و شرکت ۵ عضو در سالن فارسی آکادمی کمیته المپیک برگزار شود.

البته اعلام اسامی کاندیداها هم برای حضور در این انتخابات بی حاشیه نبود طوری که ابتدا تنها اسامی ۵ نفر اعلام و نام سرپرست فدراسیون به دلیل عدم تائید مدارک مربیگری و سوابق اش در این لیست نبود اما در نهایت حضور ۷ نفر نهایی شد.

به این ترتیب محمدبابایی، حمیدرضا پارسی منش، محمود ترابی گودرزی، محمد میرابوطالبی، افشین داوری، رسول هاشم کندی سرپرست فعلی فدراسیون و محمد صانعی نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون دوچرخه سواری شدند.

این بار اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برای زدن مهر تائید به انتخابات، دو نماینده خود را راهی تهران خواهد کرد. قرار است روز جمعه ۲۸ بهمن ماه «آنکار سینگ» دبیر کل کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی به همراه یکی از اعضای هیات رئیسه Acc به تهران سفر کنند تا نظارت بر این مجمع انتخاباتی را برعهده داشته تا به نوعی برگزاری این دوره انتخابات زیر ذره بین مجامع بین المللی برگزار شود.

اما نکته جالب تر در بحث انتخابات این است که طبق اساسنامه اصلی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری تنها کسانی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که کارت فعال Uci داشته باشند و تنها کاندیدایی که این شرایط را دارد، رسول هاشم کندی سرپرست فعلی فدراسیون است.

حال باید دید با این شرایط آیا باز هم انتخابات فدراسیون بدون دردسر برگزار می شود یا خانواده پر چالش این رشته، با کارشکنی و ارسال گزارشات و ایمیل ها به فدراسیون جهانی می توانند این رشته را با دردسرهای جدیدی روبرو کنند یا اینکه این بار طلسم بی سر و سامانی رشته المپیکی دوچرخه سواری شکسته می شود تا این رشته المپیکی پس از سالها دوباره در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد!

کد خبر 5709974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha