فیصل مقداد: پیام شاه اردن مرهمی بر زخم سوریه است

فیصل مقداد: پیام شاه اردن مرهمی بر زخم سوریه  است

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه این کشور از پیامدهای ناشی از زلزله اخیر رنج می برد، افزود: پیام شاه اردن مرهمی برای زخم سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در دیدار ایمن الصفدی همتای اردنی خود با اشاره به اینکه همبستگی شاه اردن و دولت و ملت این کشور با برادران سوری خود امری طبیعی است، افزود: اظهارات عبدالله دوم شاه اردن خطاب به بشار اسد رئیس جمهور سوریه و تسلیت جان باختن هزاران نفر از شهروندان این کشور در زلزله شدید، مرهمی برای زخم شهروندان سوری بود.

همچنین وزیر خارجه اردن نیز گفت: ما دو کشور دوست و برادر هستیم و از حوادث و تحولات یکدیگر تأثیر می‌پذیریم، ما امروز موضوع ارائه کمک‌ها به ملت سوریه برای مقابله با پیامدهای زلزله اخیر را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی افزود: امروز در دیدار با بشار اسد، مراتب همدردی و تسلیت شاه اردن درباره جان باختن هزاران شهروند سوری در زلزله را به وی ابلاغ و بر تمایل امان به ارائه هر نوع کمکی که در حد توان اردن باشد به ملت سوریه تاکید کردم؛ ما دو ملت برادر و دارای تاریخ طولانی مشترک هستیم که از تحولات همدیگر تأثیر می‌پذیریم.

گفتنی است، وزیر امور خارجه اردن که طی سفری رسمی به سوریه رفته است، با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد. در جریان این دیدار وزیر خارجه اردن مراتب همدردی و تسلیت عبدالله دوم شاه اردن را ابراز داشت.

کد خبر 5710649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha