سازمان ملل: به حمایت از سوری ها در تمام مناطق پایبند هستیم

سازمان ملل: به حمایت از سوری ها در تمام مناطق پایبند هستیم

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم حمایت و کمک رسانی به سوریه درپی زلزله اخیر در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم ارائه کمک‌های بیشتر به سوریه در پی زلزله اخیر در این کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دوجاریک در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت: به کمک‌های بیشتر به سوریه در مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان نیاز است.

وی افزود: ما به حمایت از تمام سوری‌ها در تمام مناطق پایبند هستیم و جامعه بین المللی باید گرایشات سیاسی را کنار بگذارد.

دوجاریک تاکید کرد: مجموع کمک‌ها به سوریه تا کنون به حدود ۱۹ میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که منابع سوری از محموله جدید کمک های سازمان ملل به زلزله زدگان سوری خبر دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که کاروان کمک‌های سازمان ملل جدید شامل ۲۲ کامیون از طریق گذرگاه باب الهوی وارد شمال غرب سوریه شد.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

وزارت امور خارجه سوریه هم پیش از این خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار زیر آوار و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شده بود.

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ و از سایر سازمان‌های بین المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌کند که دست یاری داده و از تلاش‌های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

این وزارتخانه در ادامه از کشورها و سازمان‌هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 5710846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha