۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴

به همت اداره کل هنرهای نمایشی کشور؛

نمایش عروسکی و خیابانی در خوی اجرا می شود

نمایش عروسکی و خیابانی در خوی اجرا می شود

ارومیه - به همت اداره کل هنرهای نمایشی و کانون تئاتر عروسکی انجمن هنرهای نمایشی ایران نمایش عروسکی و خیابانی در مناطق زلزله زده خوی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، توسط اداره کل هنرهای نمایشی و کانون تئاتر عروسکی انجمن هنرهای نمایشی سه گروه نمایشی اعزامی به مدت سه هفته، هر روز در کمپ‌های استقرار هم‌وطنان زلزله‌زده در خوی، اجرای نمایش عروسکی و خیابانی خواهند داشت تا روحیه و نشاط و شادی را برای کودکان و نوجوانان این شهر و مناطق پیرامونی‌اش فراهم کنند.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، به شهر زلزله‌زده خوی سفر کردند، در این سفر کاظم نظری و اسرافیل فرج‌اللهی در نشستی صمیمی با هنرمندان شهر خوی دیدار و گفت‌وگو کردند و مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به اینکه خوی درگذشته یکی از قطب‌های تئاتر کشور بوده و همواره در جشنواره‌ها حرفی برای گفتن داشته است، ابراز امیدواری کرد تئاتر این شهرستان به همت هنرمندان و یاری مسئولین به‌روزهای اوج خود بازگردد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه این دیدار، پای صحبت تک‌تک هنرمندان حاضر در جمع نشست و در نهایت بنا شد با آسیب‌شناسی کارآمد، مؤثر و اجرایی، حل مشکلات تئاتر خوی به طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

در پایان این نشست به جهت تکریم و دلجویی، از طرف اداره کل هنرهای نمایشی، لوح تقدیر و هدیه نقدی به هنرمندانی که خانه‌های‌شان بر اثر زلزله آسیب دیده است و نیز برخی هنرمندان که در این روزهای سخت به هر نوعی یار و یاور مردم خوی بودند، اهدا شد.

جعفر وهاب‌پور، علی حافظ‌نسب، امیر زینال‌پور، رضا حسن‌زاده، محمدتقی سلامی و جعفر نجیبی هنرمندانی بودند که تکریم شدند.

در این سفر، مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در برخی از اجراهای گروه‌های اعزامی به خوی حضور پیدا کردند و ۷۰۰ بسته نوشت‌افزاری به همراه یک نامه از طرف اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشاگران کودک و نوجوان حاضر در منطقه اهدا شد.

کد خبر 5711063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha