۳ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۳۳

روسیه کمبود مهمات در میان ارتش خود را تکذیب کرد

روسیه کمبود مهمات در میان ارتش خود را تکذیب کرد

وزارت دفاع روسیه ادعای کمبود مهمات در واحدهای نظامی خود را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه ادعاهای مربوط به کمبود مهمات در واحدهای نظامی خود را در جنگ رد کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع روسیه اظهارات درباره برخی منابع اطلاعاتی مبنی بر مسدود شدن ارسال مهمات به واحدهای نظامی داوطلب درگیر در آزادسازی شهر آرتیوموفسک در جمهوری خلق دونتسک را تکذیب می‌کند. تنها در دو روز گذشته، واحدهای نظامی تا بیش از ۲.۵ کیلومتر به سمت مواضع دفاعی اوکراین در نزدیکی شهر آرتیوموفسک پیشروی کردند. عملیات موفقیت آمیز بدون پشتیبانی از آتش واحدهای توپخانه، خودروهای زرهی و سایر سلاح‌های گروه جنوب غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل همه اظهاراتی که ادعا می‌شود از طرف واحدهای حمله در مورد کمبود مهمات بیان شده، کاملاً نادرست است.»

به گفته این وزارتخانه، تمام حمایت‌های لازم از واحدهای نظامی انجام می‌شود. بنابراین، با وجود شرایط نامساعد جوی در نزدیکی آرتیوموفسک، ۱۸ سورتی هواپیمای تهاجمی در روزهای اخیر برای حمایت از عملیات نظامی پیش رو انجام شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که تقاضای یگان‌های نظامی برای تأمین مهمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن برآورده می‌شود. در این بیانیه آمده است: «همه پیشنهادها برای مهمات برای واحدهای تهاجمی به صورت اضطراری برآورده می‌شوند. همیشه اینگونه بوده و خواهد بود.»

به گفته این وزارتخانه، در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۰ فوریه، ۱۶۶۰ راکت برای سامانه‌های پرتاب موشک، ۱۰۱۷۱ گلوله برای سامانه‌های توپخانه سنگین و خمپاره‌ها و ۹۸۰ مهمات برای تانک‌ها به داوطلبان واحدهای نظامی تحویل داده شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که فرماندهی نیروهای روسی در منطقه عملیات ویژه نظامی به تأمین نیاز داوطلبان و سربازان واحدهای تهاجمی توجه دارد.. این وزارتخانه گفت: «در سال گذشته تقاضای یگان‌های نظامی برای مهمات ۱۴۰ درصد افزایش داشت و همه تقاضاها تأمین شد.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پیشنهادات مهمات برای ماه فوریه در روزهای آینده به طور کامل برآورده خواهد شد.

این وزارتخانه افزود: «داوطلبان مانند سربازان یگان‌های نظامی نیروهای روسی شجاعانه و فداکارانه دونباس را از چنگ شبه نظامیان رژیم کیف آزاد می‌کنند. تلاش‌ها برای سازماندهی سازوکار تنگاتنگ همکاری و پشتیبانی بین واحدهای نیروی روسی نتیجه معکوس دارد و در حال بازی کردن در منطقه است.»

کد خبر 5715039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هم وطن IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
      0 0
      حال که ایران و روسیه در یک مسیر و هدفی مشترک دارند حمایت از همدیگر از اوجب واجبات است به هر نحوی