۳ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۱۴

معاون استاندار گلستان خبرداد؛

پیگیری برای سرمایه گذاری قزاق ها در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی

پیگیری برای سرمایه گذاری قزاق ها در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: پیگیری برای سرمایه‌گذاری قزاق ها در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی یکی از مهم‌ترین مباحث مطروحه در جلسه با هیئت تجاری قزاقستان خواهد بود.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان تجاری و سیاسی استان منگستائو قزاقستان برای بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی و همچنین برگزاری جلسات حضوری با فعالان بخش اقتصادی و تجاری امروز (چهارشنبه) وارد گلستان خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به عنوان یکی از محوری ترین مباحث مطروحه در مذاکرات مدنظر طرفین خواهد بود و همچنین تلاش خواهیم کرد تا در حوزه صنعت و معدن و تجارت و بازرگانی به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

دهنوی گفت: تلاش می‌کنیم در این جلسات، پیش نویس تفاهم‌نامه نهایی بین استان منگستائو و استان گلستان تنظیم شود تا در اوایل سال آینده و همزمان با سفر استاندار منگستائو قزاقستان به گلستان شاهد امضای این تفاهمنامه باشیم.

وی افزود: توسعه روابط با همسایگان شمالی یکی از عمده‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم بوده است و در این بین کشور قزاقستان به سبب برخورداری واقع شدن در مسیر راه آهن KTI یکی از گزینه‌های مدنظر گلستان است.

کد خبر 5715071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha