۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳

معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد؛

فرصت مطالعاتی ۶۰۰ عضو هیات علمی در صنایع و دستگاه‌های اجرایی

فرصت مطالعاتی ۶۰۰ عضو هیات علمی در صنایع و دستگاه‌های اجرایی

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حضور بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیات علمی در صنایع و دستگاه‌های اجرایی به عنوان فرصت مطالعاتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر پیمان صالحی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تنوع و گستردگی تخصص‌های موجود و همچنین زمینه‌های اجرایی و صنعتی متعدد در کشور، ضرورت دارد که دانشگاه‌ها با مدیریت مناسب زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مفیدی بین اساتید و شرکت‌های تولیدی و مراکز اجرایی ایجاد کنند.

وی افزود: ایجاد زمینه و روش مناسب برای همکاری جدی‌تر دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت از طریق آشنایی واقعی و دقیق اعضای هیئت علمی با شرایط و مسائل اجرایی حوزه تخصصی یکی از اهداف طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت است.

صالحی تصریح کرد: بر پایه این طرح اعضای هیئت علمی می‌توانند بین ۳ ماه تا یک‌سال به صورت پاره وقت یا تمام وقت به سازمان یا شرکت مرتبط با حوزه تخصصی خود مأمور شده و علاوه بر آشنایی با مسائل و مشکلات آن‌ها، تا حد امکان در بهبود شرایط و افزایش بهره‌وری آن‌ها مشارکت کنند. بر اساس ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پایش ۱۴۰۱، بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیات علمی در دوره‌های فرصت مطالعاتی برگزار شده در دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

کد خبر 5719433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha