۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶

آسوشیتد پرس:امیرعبداللهیان در نشست شورای حقوق بشر سخنرانی می‌کند

آسوشیتد پرس:امیرعبداللهیان در نشست شورای حقوق بشر  سخنرانی می‌کند

دبیرکل سازمان ملل فردا با حضور وزیر خارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌ های ارشد فرانسه و آلمان به برگزاری جدیدترین و طولانی‌ ترین نشست شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد فردا دوشنبه با حضور وزیر امور خارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌ های ارشد فرانسه و آلمان در میان تعداد زیادی از سران، به برگزاری جدیدترین و طولانی‌ ترین نشست شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل کمک خواهد کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نشست بیش از ۵ هفته‌ ای شورای حقوق بشر سازمان ملل در حالی از فردا دوشنبه آغاز می‌ شود که جهان با نگرانی‌ های حقوقی از جمله جنگ در اوکراین و خشونت‌ های جدید علیه فلسطینی‌ ها مواجه است.

۴۷ کشور در بالاترین نهاد حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو عضویت دارند و این جلسات در سال ۳ بار برگزار می‌ شود.

گزارش این خبرگزاری می افزاید: در میان سخنرانان بعد از گوترش، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، آنالنا بائربوک و کاترین کلونا وزرای خارجه آلمان و فرانسه سخنرانی خواهد کرد. همچنین؛ «چین گانگ» وزیر خارجه چین هم قرار است سخنرانی ویدئویی داشته باشد.

آسوشیتد پرس اضافه کرد: روسیه هم قرار است در بالاترین سطح از زمانی که مسکو سال گذشته عضویت خود در این نهاد سازمان ملل را تعلیق کرد، شرکت کند. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه نماینده این کشور در جلسه روز پنجشنبه خواهد بود. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم در همان روز سخنرانی ویدئویی را انجام خواهد داد.

کد خبر 5719901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      شرم آور است که امیرعبداللهیان متاسفانه هنوز از مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره درس عبرت نگرفته است و باز هم بخ دنبال مذاکره و همکاری با خیانتکاران و جنایتکاران است.
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      0 0
      نظر امیرعبداللهیان در مورد برجام ؛ اگر آمریکایی واقع بینانه برخورد کند، فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت/ نظر امیرعبداللهیان در مورد برجام باز هم غلط و اشتباه است واین در حالی است که آمریکا در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
    • بابائی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است پس سوال اینجاست که چرا سازمان های بین المللی در باره تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ایران هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      برخی دولت‌های اروپایی جنایتکار ناقض حقوق بین‌الملل صلاحیت توصیه دیگران را ندارند
    • بابائی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۲۷:۴۰ مشکلات مردم ایران و کشور ایران از طریق مسیر مذاکرات حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      کاش نیروهای مقاومت فلسطین در جریان سفر پرهزینه یکی از قاتلان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان به سرزمین‌های اشغالی او را در صورت امکان به اسلافشان ملحق کنند ویا او را با خفت و خواری از سرزمین مقدس فراری دهند.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      از جبهه مقاومت انتظار می‌رود ددمنشی رژیم جعلی و کودک‌کش در حمله به دمشق را بی‌پاسخ نگذارد و درس فراموش نشدنی به او بدهد.
    • بابائی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      امیرعبداللهیان مانند ظریف به مردم و ایران خیانت کرده است.