۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد؛

افزایش نظارت و کنترل‌ها بر واحدهای مرغداری خراسان جنوبی

افزایش نظارت و کنترل‌ها بر واحدهای مرغداری خراسان جنوبی

بیرجند- معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی بر افزایش نظارت و کنترل‌ها بر واحدهای مرغداری استان به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالبی ظهر دوشنبه در چهاردهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در استان هنوز تکمیل نشده و مسئولان متولی باید پیگیری برای تخصیص اعتبارات تکمیل پروژه را داشته باشند.

وی بر ایمن سازی انبارهای نگهداری دان واحدهای پرورش طیور استان تاکید کرد و بیان داشت: برخی از واحدهای پرورش طیور در حال حاضر دان طیور را در فضای باز نگهداری می‌کنند.

وی بر رعایت نکات بهداشتی و ایمن سازی توسط مرغداری‌های استان برای جلوگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و گفت: باید قوانین و ضوابط با رویکرد حل مشکل برای مردم و تولیدکنندگان تسهیل شود.

وی با بیان اینکه واحدهای مرغداری در جوجه‌ریزی در چارچوب ضوابط و قوانین بهداشتی عمل کنند تا دچار مشکل نشوند، عنوان کرد: اگر جایی قوانین و ضوابط زیرپا گذاشته شود هم باید برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی بر افزایش نظارت و کنترل‌ها بر واحدهای مرغداری استان تاکید کرد و بیان داشت: مسئولان متولی نسبت به مدیریت کامل پساب تصفیه خانه بیرجند برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز توسط کشاورزان و جلوگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به موقع اقدام کنند.

طالبی پساب تصفیه خانه بیرجند معضلی لاینحل دانست و ادامه داد: جمع آوری آب به صورت برکه در دشت بیرجند و خوسف مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه باید با توجه به مشکلات بهداشتی مختلف هرچه سریع‌تر این موضوع مدیریت شود، عنوان کرد: استفاده از این آب در بخش صنایع در اولویت کار قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با گلایه از اجرایی نشدن برخی از مصوبات قبلی ستاد بیان داشت: برخی مسئولان متولی برای اجرای مصوبات انجام مکاتبات را ارائه می‌دهند که صرف انجام مکاتبات ارزشی ندارد.

کد خبر 5720609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha