۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۵۶

رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی:

«ایران» مادر پیروز باردار است

«ایران» مادر پیروز باردار است

رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی با اشاره به وضعیت جسمانی پیروز اعلام کرد:«ایران» مادر پیروز باردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر مرادی در ویدئویی درباره وضعیت جسمانی پیروز اظهارداشت: بعد از اینکه پیروز به بیمارستان منتقل شد، با اقدامات انجام شده سعی کردیم علائم بالینی و فیزیولوژیک حیوان را ثابت نگه داریم.

وی افزود: وضعیت خوب نبود بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کردیم و در پنج روز گذشته سعی شد شرایط آنزیم کلیوی و عوارض ناشی از بالا رفتن آن کنترل شود که آن را مدیریت کردیم.

مرادی افزود: در هر حال امروز شرایط پیروز خوب نبود، سیری که در مسائل کلیوی می‌دیدیم رو به کاهش بود و از امروز بررسی‌ها نشان می‌دهد مجدداً آنزیم‌ها بالا رفته و شرایط بالینی حیوان مساعد نیست.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا مساله دیالیز از اینجا شروع شد که از من پرسیدند آیا گزینه‌ای وجود دارد که بشود انجام داد؟ توضیحی که دادم این بود که در ارتباط با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در این شرایط یکی از گزینه‌ها بحث دیالیز است اما در مورد پیروز به رغم اینکه اکنون مرکزی این کار را انجام نمی‌دهد اما همه امکانات از جمله دستگاه دیالیز در دسترس است اما اینکه حیوان شرایط انجام این کار را دارد باید سنجیده شود.

مرادی گفت: بنابراین ارزیابی‌ها انجام و جمع بندی این شد که به علت‌های مختلف دیالیز برای حیوان خطرناک است و از آنجا که مادرش ایران هم باردار است، از این رو امکان خونگیری از ایران هم ممکن نبود چون امکان داشت به حیوان شوک وارد شود.

وی اظهار داشت: اما بعد از انجام یک سری اقدامات، جمع بندی امروز این بود که اکنون زمانی است که می‌توان پیروز را دیالیز کرد و با همکاری تیم داخلی و جراحی بیمارستان دامپزشکی مرکزی و دامپزشک سازمان حفاظت محیط‌زیست ابن کار در حال انجام است.

رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی تاکید کرد: البته انجام این کار الزاماً به معنای این نیست که با انجام دیالیز می‌توانیم مشکل کلیوی پیروز را رفع کنیم، هر پیش فرضی متعاقب این اقدام برای ما محفوظ است حتی ممکن است حیوان را که اکنون شرایط مناسبی ندارد حین انجام دیالیز از دست بدهیم.

مردای گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم که ریسک را به حداقل برسانیم و بتوانیم با اقدامات انجام شده، آنزیم‌های کلیوی را به حد استاندارد نزدیک کنیم تا درمان خاصی که تمرکزشان بر راه اندازی مجدد کلیه و تنظیم آنزیم‌ها است فرصت عمل کردن داشته باشند.

کد خبر 5721030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      7 0
      خدا خودش کمک کنه به درمانگران و شرایطش رویراه بشه
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      5 0
      خدا حفظش کنه ایران زیبا رو
    • دهقان IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      4 10
      ای کاش این همه به فکر وحوش هستید یک درصد هم از مشکلات مردم که توان خرید نو را ندارند بخاطر اجرت و قطعات که قیمت نجومی شده دیگه در توان کسی نیست گزارش منتشر می‌شد فعلا از نشریات تا مزدوران وطن فروشان همه و همه در جهت دشمن گام بر می‌دارند
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      2 0
      خون مصنوعی شاید بشه استفاده کرد البته خیلی اطلاعات ندارم ولی بنظرم بشه خون مصنوعی سفارشی برای این حیوان تهیه کرد هر چند قیمتش خیلی بالا هست
    • اوپال IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      5 0
      چقدر شبیه پیروزه آخی ،پیروز دقایقی قبل رفت 😭😭😭😭اگه انسانها یکم انسانیت و وجدان داشتن الان نسل یوزپلنگ‌های ایرانی پابرجا بود بخدا حیفه و گناهه که به حیات وحش و محیط زیست صدمه بزنیم ،بیایید انسان باشیم 🙏😔
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      16 0
      افسوس که سرمایه زکف بیرون شد وز دست اجل بسی جگرها خون شد تقدیم به پیروز و ماریتا و کوشکی و همه یوزهای ایران زمین
      • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
        3 0
        یوزهای ایران❤❤❤❤ ایران زیبا مادر پیروز❤❤❤❤
    • هادی.شوستری IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 1
      باز هم دروغ.397
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      1 0
      چرا رهاش نمیکنید در محیط زیست الان این یوز بیچاره مث موش خونگی پوستش و پژمرده و سوئ تغذیه داره هرگز نمیتونه تورهای خوبی بدنیا بیاره .جای یوز پلنگ در محیط زیست هست و حفاظت شده نه اینه در قفس ادما چرا چندش ا رین ولش کنید دیگه
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      3 0
      خداوند مهربان مراقب و نگهدارت باشه ایران زیبا. بمیرم چقدر شبیه پیروزه❤❤❤❤💋💋💋
    • سارینا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 0
      ایران باردار است