۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۲۹

موضع‌گیری ضدایرانی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل

موضع‌گیری ضدایرانی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امروز بار دیگر به تکرار موضع‌گیری ضدایرانی خود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که کشورش با همه کشورها در خصوص انجام اصلاحاتی در شورای امنیت رایزنی می‌کند؛ اما نمی‌تواند ترکیب ۵ عضو دائمی (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا) را تغییر دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «لیندا توماس گرینفیلد» درباره موضوع ادعایی غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران نیز مدعی شد: رئیس جمهور «بایدن» اعلام کرده است که به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند! بی شک به غنی سازی با درصد بالای اورانیوم در ایران پاسخ خواهیم داد!

تارنمای خبری بلومبرگ آمریکا اخیراً در گزارشی ادعا کرده بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا چگونگی غنی‌سازی اورانیوم تا ۸۴ درصد توسط ایران را بررسی کند.

در این گزارش به نقل از دو دیپلمات بلندپایه غربی ادعا شده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی در ایران هفته گذشته مقادیری از اورانیوم غنی‌شده کشف کردند که کمی کمتر از میزان مورد نیاز برای تولید یک سلاح هسته‌ای بود!

این دیپلمات‌ها همچنین با سیاه نمایی از فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران، این فعالیت‌ها را باعث ایجاد یک بحران جدید عنوان کرده بودند!

در ادامه گزارش گفته شده بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش است تا مشخص کند که ایران چگونه اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد را تولید و انبار کرده است، چون این سطح از غنی سازی بالاترین سطح غنی سازی اورانیوم است که تا کنون در ایران کشف شده و غلظت آن فقط ۶ درصد کمتر از مقدار مورد نیاز برای یک سلاح است.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، درباره ادعای بلومبرگ اعلام کرد: مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که مطالب منتشر شده در بلومبرگ با هدف سیاه نمایی و تحریف حقایق صورت گرفته است، یادآور شد: آنچه آژانس با ایران مطرح کرده در خصوص وجود ذره یا ذراتی (particale) از اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد در محل شیر برداشت محصول از طریق نمونه برداری متداول است.

از سوی دیگر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین ساعاتی پیش در این خصوص نوشت: مساله «غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران» با موفقیت حل و فصل شده است. دیگر چیزی برای حدس و گمان وجود ندارد.

کد خبر 5722842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      پس چگونه همچنان مسیر مذاکرات هسته‌ای باز است/ آمریکا و اتحادیه اروپا هر روز ایران را تحریم و تهدید می کنند و هم هر روز در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند. مشکلات مردم ایران و کشور ایران از طریق مسیر مذاکرات حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است.
    • بابائی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      ایران متاسفانه تاکنون همه جانبه با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی همکاری کرده است و هنوز هم همه جانبه همکاری می کند ولی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم به همراه آمریکا و سه کشور اروپایی بارها ایران را در توافق هسته ای، برجام و شورای حکام متهم کرده است چرا؟
    • بابائی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است پس دیگر آمریکا خیانتکار و خیانتکار حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره غنی‌سازی اورانیوم وغیره را ندارد.
    • بابائی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      غنی‌سازی اورانیوم تا ۸۴ درصد توسط ایران به خاطر خروج آمریکا از توافق هسته ای و برجام بوده است. و هم عمل و اجرا نکردن سه کشور اروپایی به تعهدات خود از توافق هسته ای و برجام بوده است.
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      آمریکا خیانتکار و جنایتکار از سال 2015 تاکنون به تعهداتش در توافق هسته ای و برجام و غیره عمل نکرده است پس دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در توافق هسته ای برجام وغیره را ندارد.
    • بابائی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      لغو برجام و ساخت بمب اتمی بهترین گزینه برای مردم ایران است و ما هم همه جانبه استقبال می کنیم
    • بابائی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      ما به هیچ وجه نباید به آمریکا و کشورهای اروپایی و مزدورانشان اعتماد کنیم. مشکل برجام هم از سال 1394 تاکنون ثابت شده که دیگر از طریق مذاکرات وین وغیره حل نخواهد شد و حل نمی شود.
    • بابائی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران تاکنون 100 درصد فقط برای آمریکا، 3 کشور اروپایی و اسرائیل جاسوسی کرده است چرا؟ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است.
    • بابائی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      آمریکا جنایتکار به ملت ایران مشکل دارد، نه غنی‌سازی اورانیوم تا ۸۴ درصد/ آمریکا جنایتکار به حکومت نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد، نه غنی‌سازی اورانیوم تا ۸۴ درصد
    • بابائی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      موضع‌گیری ضدایرانی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است/ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل حق دخالت و مداخله در امور داخلی ایران را ندارد.
    • بابائی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      مشکل اصلی آمریکا جنایتکار با ایران هیچ ارتباطی و ربطی غنی‌سازی اورانیوم تا 84 درصد ندارد چون به خاطر که آمریکا جنایتکار از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      مشکل اصلی آمریکا جنایتکار با ایران هیچ ارتباطی و ربطی غنی‌سازی اورانیوم تا 84 درصد ندارد چون به خاطر که آمریکا جنایتکار از سال 1357 تاکنون با حکومت نظام جمهوری اسلامی دشمن بوده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      سوال بنده این است که چرا آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار تاکنون در مورد سلاح هسته ای خودشان با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نکردند و هنوز هم همکاری می کنند. پس همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد صلح آمیزهسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بود
    • بابائی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      شرم آور و تاسف بار است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      سلاح اتمی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای منطقه و جهان است دستیابی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سلاح هسته ای، تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.
    • بابائی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
      0 0
      آمریکا جنایتکار حق حرف زدن در مورد غنی سازی ایران را ندارد
    • بابائی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      دست نمایندگان مجلس انگلیس جنایتکار به خون بیش از 400 هزار شهید در جنگ تحمیلی هشت ساله آلوده است. دست مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار به خون بیش از 400 هزار شهید در جنگ تحمیلی هشت ساله آلوده است.
    • بابائی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      و این در حالی است که انگلیس جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار و به سرکردگی آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال ۲۰۱۵ تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای در اختیار ائتلاف متجاوز سعودی داده است چرا؟