۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۳۵

کارگردان «رولت روسی» در گفتگو با مهر:

کسانی که از امام زمان(عج) دم می‌زنند به این عقیده باور دارند؟

کسانی که از امام زمان(عج) دم می‌زنند به این عقیده باور دارند؟

کارگردان نمایش «رولت روسی» تأکید کرد این نمایش به این موضوع می‌پردازد که آیا کسانی که از امام زمان (عج) و ظهور حضرت دم می‌زنند، این عقیده در وجودشان رسوخ کرده و به آن باور دارند یا نه.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه فرهنگی «مسلم» که در سال‌های گذشته و در ایام فاطمیه و شعبانیه به تولید و اجرای آثار مختلفی پرداخته است، در جدیدترین تجربه خود نمایش «رولت روسی» نوشته محمد علوی نهاد را از ۱۶ اسفند به مدت ۵ شب در فرهنگسرای بهمن روی صحنه برده است.

در این اثر نمایشی محسن تقی‌زاده و امیرحسین آلادپوش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصله داستان نمایش «رولت روسی» چنین آمده است:

«دکتری بد اقبال که مجبور است برای اثبات حرف خود با جان خود بازی کند، در اثنای گفتگویی نفس گیر متوجه رفتارهای بیمارگونه مراجع خود می‌شود. او تصمیم می‌گیرد ….»

مسعود اسماعیلی سرپرست گروه «مسلم» درباره نمایش «رولت روسی» به خبرنگار مهر گفت: از قبل ایام فاطمیه به فکر تولید و اجرای اثری نمایشی برای ایام شعبانیه بودیم و به رفقا برای نگارش متن سفارش دادیم که در نهایت نمایشنامه «رولت روسی» برای اجرا انتخاب شد. این دومین تجربه همکاری با محمد علوی بعد از تولید و اجرای نمایش «ایستگاه متروک» است.

وی افزود: از حدود ۱ ماه قبل تمرین‌های نمایش را شروع کردیم و کار را از ۱۶ اسفند روی صحنه بردیم.

اسماعیلی درباره موضوع کلی نمایش «رولت روسی» تصریح کرد: موضوع کلی نمایش درباره این است که آیا کسانی که از امام زمان (عج) و ظهور حضرت دم می‌زنند، این عقیده در وجودشان رسوخ کرده و به آن باور دارند یا نه.

سرپرست گروه «مسلم» یادآور شد: برای پرداختن به موضوع مدنظر در نمایش «رولت روسی» یک مطب روانکاوی امروزی را استفاده کردیم که طی آن بازی رولت روسی که بازی مرگ و زندگی است روی صحنه انجام می‌شود. در این مطب مراجعی که از روانکاوی دکتر بی‌نتیجه مانده به دلیلی این بازی را راه می‌اندازد.

وی درباره اینکه آیا برای تولید و اجرای نمایش «رولت روسی» حمایت مالی از گروه صورت گرفته است یا نه؟ تأکید کرد: ما از حمایت مالی نهاد یا مرکزی برخوردار نیستیم و طبق روال همیشگی کارهای گروه «مسلم» رفقای خودمان پولی را برای تولید و اجرای این اثر گذاشتند. مخاطب نیز فقط برای تضمین حضور در سالن برای رزرو بلیت هزینه پرداخت می‌کند و بعد از حضور در سالن می‌تواند مبلغ خود را پس بگیرد. پایگاه اصلی گروه «مسلم» مردم هستند و مردم و خیرین از آثار ما حمایت می‌کنند.

اسماعیلی در خصوص تعدادی اجرای محدود این اثر نمایشی، اظهار کرد: ما «رولت روسی» را در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن روی صحنه برده‌ایم که دارای ظرفیت ۱۵۰۰ مخاطب است. به دلیل ظرفیت بالای این سالن تصمیم بر این شد که ۵ شب نمایش را روی صحنه ببریم. البته روز پنجشنبه ۱۸ اسفند نمایش در ۲ نوبت اجرا می‌شود که هر ۲ نوبت به صورت آنلاین هم اکران می‌شود.

وی در پایان سخنان خود درباره اینکه چرا گروه «مسلم» آثار خود را در دیگر شهرهای کشور نیز روی صحنه نمی‌برد، یادآور شد: وقتی صحبت از اجرا در شهرهای دیگر می‌شود ما به تنهایی توان تأمین هزینه‌ها را نداریم زیرا هزینه‌ها ۲ یا ۳ برابر می‌شود. برای این امر باید دعوت‌کننده‌ای وجود داشته باشد که از گروه حمایت کند. البته تمامی آثار ما به صورت آنلاین اکران می‌شوند و علاقه‌مندان در نقاط مختلف کشور می‌توانند به تماشای آن‌ها بنشینند.

کد خبر 5727612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha