۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

ثروت آینده در صنعت داروسازی است

ثروت آینده در صنعت داروسازی است

اراک- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ثروت آینده در صنعت داروسازی است و باید در این حوزه سرمایه گذاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح خط تولید مواد اولیه دارو افزود: صحبت از زنجیره ارزش مانند صحبت از یک درخت است، صنعت نفت مانند این درخت است. امروز صنایع درخت‌هایی هستند که دستاورد آنها شکوفه‌های این درختان خواهند بود و این شرکت امروز یک شکوفه است که می‌تواند ثمره و ارزش داشته باشد.

وی ادامه داد: در کشور در همه زنجیره‌های ارزش مزیت نداریم و در برخی موارد، دانش، زیرساخت و مواد اولیه در اختیار نداریم، اما در زنجیره ارزش دارو شیمیایی و زیستی یکی از بزرگترین فرصت‌های دنیا را در اختیار داریم و در این راستا مواد اولیه، ثروت و سرزمین آماده است و فقط دانش و فناوری نیاز است.

فیروز آبادی اضافه کرد: در کشور جوانان با استعدادی وجود دارند، بازار فراهم است، زیرساخت موجود و زنجیره‌های بالادستی مهیاست و حتماً فرصت این حوزه، فرصت ویژه سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان کمک می‌کنند که زنجیره‌های ارزش حوزه دارو فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همچنین تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر پتروشیمی خلیج فارس با ارزش دو هزار میلیارد تومان از محل منابع قانون جهش تولید و اعتبار مالیاتی یکی از فرصت‌هایی است تا این مجموعه‌ها را توسعه دهیم. پتروشیمی‌ها به جای چانه زنی درخصوص ۵ درصد ارزش عوارض، گمرک و … باید بدانند که ثروت آینده در صنعت داروسازی است و باید در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 5729148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha