۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

فضای مجازی به ذائقه کتابخوانی دانش‌آموزان آسیب زده است

فضای مجازی به ذائقه کتابخوانی دانش‌آموزان آسیب زده است

مشهد - رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کتابخوانی یک هنر است که باعث می‌شود ذهن بتواند روی یک موضوع تمرکز کند اما فضای مجازی به ذائقه کتابخوانی دانش آموزان آسیب زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در نخستین رویداد باشگاه کتابخوانان مشهدی، با بیان این‌که ذائقه فرزندان و دانش آموزان کشور در کتابخوانی آسیب دیده است، اظهار کرد: امروز کودکان و دانش‌آموزان نمی‌توانند به‌طور متمرکز چند صفحه کتاب بخوانند که این مسئله نیازمند درمان و مراقبت است.

وی، فضای مجازی را عاملی آسیب‌زا و مخرب برای فرهنگ کتابخوانی کودکان و نوجوانان و عدم تمرکز آنان دانست و ادامه داد: کتابخوانی یک هنر است که باعث می‌شود ذهن بتواند روی یک موضوع تمرکز کند اما فضای مجازی به ذائقه کتابخوانی دانش آموزان آسیب زده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که گفت: هرگاه موضوع محدودیت استفاده از فضای مجازی برای فرزندان مطرح می‌شود، سر و صدای برخی بلند می‌شود در حالی که سر و صدای آنان از روی دلسوزی و نگاه فرهنگی نیست و دل آنان برای فرزندان ما نسوخته است.

وی، معافیت کتابفروشی‌ها از یکی از اقداماتی حمایتی در ترویج کتابخوانی بیان کرد و گفت: برای تغییر وضعیت موجود باید نهضت کتابخوانی ایجاد شود.

کد خبر 5729524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha