۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز خبر داد؛

انتخاب ۲۰ هیئت برتر البرز در رویداد راه ۳

انتخاب ۲۰ هیئت برتر البرز در رویداد راه ۳

کرج- مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: ۲۰ هیئت برتر استان توسط داوران در رویداد راه ۳ انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه رویداد راه ۳ که در بقعه امامزاده طاهر (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اراده‌های الهی این است که خداوند مستضعفین را وارثین زمین قرار دهد.

وی بیان کرد: جهاد و جنگ بین مستکبرین و مستضعفین همواره بوده و استضعاف مردم در هر دوره به سبکی نمایان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: در این دوره نیز مجموعه قوانین، نظامات، تجهیزات و علومی دست به هم داده اند تا برخی حکومت‌ها و مردم زیر چرخ‌دنده‌ها زیر استعمار کشیده شوند و عده‌ای رو به روز تکبر خود را بیشتر نمایان کنند.

وی خاطرنشان کرد: اراده خداوند این هست مه این بازی را بر هم بزند و هر کس باید در این راه تلاش کنند مانند امام راحل که جریان سلطه را بر هم زدند.

ولایی برحق گفت: در هر جایی این نظام نورانی به داشته‌های خودش رجوع کرد و به آموزه‌های خود برگشت پیروز شد مانند دفاع مقدس که مردم سر اعتقادات هود ایستادند و تن به ذلت ندادند.

وی اظهار کرد: جریان امروز نیز دچار یک جنگ تحمیلی هستیم که باید با نظامات ایرانی اسلامی به سمت قله‌های مد نظر امام راحل برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: در این راه مساجد و هیئات باید بار سنگینی را به دوش بکشند و هرکس بخواهد راه دیگری را برود اشتباه است.

وی تصریح کرد: رویداد ایده‌پردازی هیئت به نام راه طراحی شده است تا از ایده‌ها و تجربیات هیئت‌ها بهره شود.

ولایی برحق خاطرنشان کرد: ۱۸۵ هیئت در این رویداد شرکت کردند که بیش از ۵۰ هیئت در پیش رویداد شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هیئت توسط داوران انتخاب شدند، متذکر شدند: برخی از این گروه‌ها تمامی داشته‌های خود را برای امام حسین (ع) فدا کرده‌اند.

توانایی در ایده‌پردازی و قدرت اجرای آن در البرز مثال زدنی است

رضا کریمی، معاون سازمان هیئات و تشکل‌های دینی کشور، در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه رویداد راه که برای سومین بار در کشور اجرا می‌شود، با اشاره به اینکه این رویداد به منظور حل مسائل محله به کمک هیأت‌ها طراحی و اجرا می‌شود، اضافه کرد: حدود ۲۰۰ هیأت در البرز آثار و ایده‌های خود را برای شرکت در طرح ارسال کردند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ طرح به پیشداد رسیدند، اضافه کرد: در این میان با بررسی ایده‌ها به ۲۰ طرح و ایده برتر برای دور راهنمایی، منتوری و داوری پایانی رسیدند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته این طرح‌ها به صورت ویژه بررسی شد و با راهنمایی‌های صورت گرفته نقاط ضعف ایده‌ها برطرف شد، ادامه داد: هدف این است هیأت‌های مذهبی با مسائل اجتماعی درگیر شوند

کریمی با بیان اینکه هیأت‌ها ظرفیت اجرایی دارند، یادآور شد: استان البرز نیز با ظرفیت خوبی همراه است. توانایی در ایده‌پردازی و قدرت اجرای آن در البرز مثال زدنی است.

کد خبر 5729837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha