۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۳۴

در کتابی تازه بررسی شد؛

بررسی نقش آرایه‌های ادبی در پوسترهای تبلیغاتی در ایران و جهان

بررسی نقش آرایه‌های ادبی در پوسترهای تبلیغاتی در ایران و جهان

کتاب «بررسی پوسترهای تبلیغاتی در ایران و جهان: با تاکید بر آرایه‌های ادبی» نوشته صمد کاویانی و نگار کریمی توسط انتشارات نوآوران دانش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بررسی پوسترهای تبلیغاتی در ایران و جهان: با تاکید بر آرایه‌های ادبی» نوشته صمد کاویانی و نگار کریمی به تازگی با شمارگان هزار نسخه، ۱۱۴ صفحه و بهای ۷۸ هزار تومان توسط انتشارات نوآوران دانش منتشر شده است.

همانطور که شاعران و نویسندگان، مفاهیم و ایده‌ها را تبدیل به کلام می‌کنند، طراحان گرافیک نیز، این مفاهیم و ایده‌ها را به نمایشی بصری تبدیل می‌کنند و سعی بر تأثیرگذاری و ماندگاری در ذهن بیننده را دارند، پس می‌توان عمل کرد آنها را یک عملکرد بلاغی دانست و از این جهت فرآیند کار یک طراح گرافیک را به فرآیند کاری یک شاعر یا نویسنده شبیه دانست.

بنابراین با اندکی تسامح، می‌توانیم فرآیند خلق یک اثر تصویری را به فرآیند خلق یک متن ادبی شبیه بدانیم. یک طراحی موفق، همانند یک متن ادبی خواه نظم خواه نثر، می‌تواند افکار پیچیده انسانی را به زبانی ساده برگرداند و برای این که موفق باشد، باید بتواند به همان زبان، امری نو یا گوناگونی را ارائه دهد. در نتیجه می‌توان گفت که، ارزش اشکال بیان و یا فرم‌های ادبی نزد طراحان اگر کمتر از شاعران نباشد، با آن برابری می‌کند.

کاویانی مدرس رشته گرافیک و طراحی لباس در دانشگاه است و پیشتر به قلم او کتاب‌های «بررسی و معرفی پارچه‌های ایرانی و نقوش آنها»، «بکارگیری دست بافته‌های ایرانی در طراحی گرافیک معاصر»، «نرم افزارهای دیجیتال در هنرهای معاصر»، «تصویر سازی کتاب کودکان مطالعه موردی کتاب راز آبگیر»، «بررسی گرافیک محیطی ویژه کودکان» و «تصویر سازی جنگ در کتاب کودکان» منتشر شده است.

کد خبر 5733214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha