۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۴۵

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اهدافی در حمص سوریه

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اهدافی در حمص سوریه

منابع خبری اعلام کردند که موشک های رژیم صهیونیستی اهدافی را در اطراف شهر حمص بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که موشک های رژیم صهیونیستی از سمت لبنان اهدافی را در اطراف شهر حمص بمباران کردند.

منبع مذکور اشاره کرد که پدافند هوایی سوریه تا این لحظه بیشتر موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرده است.

منابع صهیونیستی مدعی شده اند که در این حمله چهار پایگاه هوایی در استان حمص از جمله الضبعه، تی-۴ و الشعیرات و همچنین یک پایگاه نظامی در شهر «شین» هدف قرار گرفته‌اند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه نیز به نقل از منبعی در فرماندهی نیروهای مسلح سوریه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه حمله موشکی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به اهداف زمینی در استان حمص را دفع کردند.

به گفته این منبع، پنج نظامی سوری در جریان این حمله زخمی و خسارات مادی به برخی اهداف وارد شده است. این منبع خاطرنشان کرد: «تل آویو یک حمله تهاجمی به مواضع نظامی در بخش مرکزی استان حمص انجام داد. خدمه پدافند هوایی سوریه به سمت اهداف هوابرد دشمن شلیک کردند و چندین موشک را منهدم کردند.»

پیش از این نیز، رژیم صهیونیستی در روزهای پنجشنبه و جمعه حملاتی را به حومه دمشق انجام داد که در آن دو نظامی زخمی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، صهیونیست ها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۲ بار به مواضع و تأسیسات نظامی در خاک سوریه حمله کردند و در جریان این حملات بیش از ۹۰ هدف زمینی مورد اصابت قرار گرفته است. همچنین در این حملات ۸۹ نظامی سوری جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۲۰ نظامی نیز مجروح شده است.

صهیونیست‌ها تا کنون بارها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را هدف تجاوز نظامی قرار داده اند. دولت دمشق نیز تا به حال چندین مرتبه در نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است.

با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده اند. پیشتر، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی در مجلس این کشور گفته بود: «اسرائیل با متحدانش یعنی آمریکا، غرب استعمارگر و رژیم ترکیه حامی تروریسم در منطقه بوده و خواهد ماند و از انجام هر گونه تجاوز به منظور تضمین تداوم گروه‌های تروریستی و جلوگیری از فروپاشی آنها دریغ نخواهد کرد و تجاوزات اخیر به خاک سوریه نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است که نشان از محاسبات اشتباه و احمقانه تل آویو دارد.»

کد خبر 5744727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک مسلمان IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      سپاه،مقاومت ،سوریه،حزب الله!!خودتان قضاوت کنیداگرجای ما مردم مسلمان منطقه میبودیدچه انتظاری داشتید؟چراپاسخ تجاوزات اسرائیل رانمیدهید؟ما میدانیم صهیونیستها دردرون مشگل دارند،امّا چه اشکال داردکه مراکزحسّاس درتلاویوراموشکباران کنید؟همین امشب!!!@.