۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱

یونان و امارات در مسیر همگرایی اقتصادی و تجاری

یونان و امارات در مسیر همگرایی اقتصادی و تجاری

وزیر خارجه امارات در جریان سفر به یونان موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی و تجاری را با نخست‌ وزیر این کشور، مورد رایزنی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در آتن، با کریاکس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار نتایج سفر محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات به یونان در ماه اوت سال گذشته و نقش آن در پیشبرد شراکت بین دو کشور به سمت افق های گسترده تری از رشد و پیشرفت بررسی شد.

دو طرف درباره اهمیت تقویت همکاری در زمینه اقتصادی و تجاری نیز گفتگو کردند.

بن زاید در این دیدار تاکید کرد که امارات و یونان، شراکت استراتژیک پیشرفته و رو به رشدی دارند که بر پایه های مستحکمی از دوستی و احترام متقابل استوار است.

وی با بیان اینکه روابط و همکاری بین دو کشور طی دهه‌ها شاهد پیشرفت و شکوفایی در زمینه های مختلف بوده، تاکید کرد که امارات و یونان به بهره برداری از همه فرصت‌ها برای گسترش شراکت و توسعه آن در راستای منافع متقابل به گونه ای که به تقویت امنیت و ثبات منطقه کمک کند، اهتمام دارند.

همکاری مشترک در بخش هواپیمایی و اهمیت همکاری مستمر برای افزایش پروازهای مستقیم بین دو کشور که در سطح خوبی قرار دارد، از دیگر محورهای گفتگوی طرفین بود.

حجم مبادله تجاری میان دو کشور به ۵۶۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ رسید که رشد قابل توجهی در مقایسه با سال ۲۰۲۰ داشت.

کد خبر 5746513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      رابطه امارات با یونان بسیار خوبه مخصوصا که یکی از همسران حاکم دبی شیخ آل مکتوم اصالتا یونانی است . خیلی از شیخ نشین ها فرزندان آنها با ازدواج وصلت در کشورهای غربی و یونان داشتند ازدواج های سیاسی