۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

مهر گزارش می‌دهد؛

کنترل فرمان باکو در تل‌آویو/ علی‌اف صبر ایران را امتحان نکند

کنترل فرمان باکو در تل‌آویو/ علی‌اف صبر ایران را امتحان نکند

الهام علی‌اف در شرایطی که رژیم صهیونیستی با چالش‌های درونی متعدد همراه است، مسافر پرواز در حال سقوط تل‌آویو به ناکجا آباد شده است و ساده لوحانه خواستار پایان صبر تهران است.

خبرگزاری مهر - گروه سیاست؛ رامین عبدالله شاهی:  همزمان با تحولات مثبت در منطقه و به سود کشورمان و همگرایی با برخی کشورهای مهم عربی، شاهد رویکرد تنش آمیز و خصمانه دولت باکو علیه تهران هستیم.

علی رغم همه مشترکات تاریخی، تمدنی، مذهبی، زبانی و جغرافیایی با آذربایجان شاهدیم که دولت الهام علی‌اف مسیری بر خلاف واقعیت‌های منطقه را برای حرکت باکو در نظر گرفته است. مسیری که به صلاح منطقه و مردم آن نیست و کنترل فرمانش در تل آویو قرار دارد.

علی‌اف خود را واگنی از قطار فرسوده رژیم صهیونیستی کرده و در شرایطی که خود این رژیم با چالش‌های درونی متعدد همراه است مسافر پرواز در حال سقوط تل‌آویو به ناکجا آباد شده و ساده‌لوحانه و با محاسبات غلط خواستار پایان صبر تهران است.

تهران از همان ابتدای استقلال این جمهوری در قفقاز به دلیل رعایت حسن همجواری و احترام به ریشه‌ها و مشترکات متعدد، مانند برادری بزرگ‌تر و بزرگوار تمام ظرفیت‌های خود را برای ایجاد صلح و توسعه منطقه به کار برد. کمک‌های غذایی، مالی و لجستیکی زیادی به این کشور داشت. مسیر زمینی خود را برای ارتباط میان منطقه نخجوان با خود آذربایجان قرار داد و حتی برای آزادسازی مناطق اشغال شده این کشور توسط ارمنستان تلاش‌های بسیاری را انجام داد و مواضع حق طلبانه‌ای گرفت.

اما آذربایجان اصرار عجیبی برای تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه خود دارد. موضوعی که مکرراً از سوی تهران رد شده است. هر زمان هم تل‌آویو چراغ می‌زند یک قسمت دیگر از سریال تنش‌های خود با تهران را بازی می‌کنند.

بعد از حادثه سفارت باکو در تهران، سفارت خود را در پایتخت ایران را بست و بعد از آن سفارت خود را در قلب سرزمین‌های اشغالی فلسطین گشود. در حالی‌که در ماجرای سفارت باکو در تهران موضوع شخصی بود و حتی شائبه قاچاق انسان توسط خود سفارت آذربایجان وجود دارد. همچنین در حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ شیراز عنصر اصلی هدایت و هماهنگ‌کننده، تبعه جمهوری آذربایجان بود که منجر به شهادت ۱۳ ایرانی و مجروحیت ۲۱ نفر دیگر شد. برخی رسانه‌های این کشور رسماً و علناً به مقامات جمهوری اسلامی توهین کردند. در عین حال ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع دولت باکو نیز در سخنانی بر حمایت ایران از تروریسم و اشغالگری تاکید کرد! از طرفی به دلایل واهی مدعی شدند تهران به دنبال انجام کودتا در کشورشان بوده است که در نهایت موجب خروج تعدادی از دیپلمات‌های ایران از باکو شد.

آذربایجان باید به نوع رویکرد ایران با عربستان و دیگر همسایگان توجه کند چند سال پیش برخی حکومت‌های عربی با هم‌صدایی تل‌آویو مدام در حال اتهام زنی و تنش آفرینی علیه کشورمان بودند اما در نهایت با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ایی واقعیت‌های منطقه را دیدند و خواستار تنش زدایی با تهران شدند. امیدواریم دولت مستقر در باکو قبل از دیر شدن از این راه پر خطر که به ناکجا آباد می‌انجامد برگردند و همراهی با رژیم اسرائیل را کنار بگذارند. حضور نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در جوار ایران و میدان دادن برای برخی تحرکات ایذایی علیه ایران کاری اشتباه است که بارها با هشدار تهران مواجه شده است.

ایران به بلندپروازی‌ها پاسخ محکم می‌دهد

در همین زمینه علی نیک‌زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، در واکنش به اقدامات باکو گفت: نظام مقدس اسلامی نسبت به تحولات در مرزها و همسایگانش حساس است و به بلندپروازی‌ها، پاسخ محکم می‌دهد. امیدوارم همسایگان ما حسن همجواری با نیاکان خود را فدای وسوسه صهیونیست‌ها نکنند.

پاسخ قاطع ایران به هرگونه اقدام علیه منافع ملی کشورمان

رامین مهمان‌پرست سخنگوی اسبق وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به برخی اقدامات دولت آذربایجان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب منافع ملی تلاش می‌کند تا در منطقه ثبات و آرامش برقرار شود.

وی افزود: طبیعتاً در منطقه‌ای که ایران در آن حضور دارد با وجود همسایگان متعدد آن، دشمنانی هستند که می‌خواهند آرامش در منطقه را بر هم زده و به دنبال ایجاد مزاحمت باشند. در نتیجه کشورهای منطقه باید با هوشیاری نسبت به اینگونه اقدامات و تلاش‌ها با آنها برخورد کنند.

سفیر سابق ایران در قزاقستان با اشاره به بهبود روابط تهران با برخی کشورهای عربی اظهار داشت: همواره جمهوری اسلامی ایران نشان داده است برای داشتن یک منطقه مقتدر، آرام، متحد و منسجم در تلاش است. بویژه در این زمینه و در ماههای اخیر تهران اقدامات بزرگی را برای بهبود روابط خود را با کشور عربستان و همچنین برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برداشته است.

رژیم اشغالگر قدس نمی‌خواهد منطقه آرامش داشته باشد

مهمان‌پرست ادامه داد: همه کشورهای منطقه از تحولات مثبت به‌وجود آمده میان ایران و کشورهای عربی استقبال کردند، اما تنها عنصری که نمی‌خواهد ایران به اهداف خود برسد و منطقه آرامش داشته باشد، رژیم اشغالگر قدس است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حالی که از درون دچار آشفتگی است، تلاش می‌کند تا اتحاد و ثبات در منطقه شکل نگیرد، لذا با تحرکاتی که در منطقه انجام داد از جمله شهادت دو مستشار نظامی ما در سوریه و برخی موضوعات دیگر به دنبال آن است که نتانیاهو را از چالش‌های درونی اسرائیل نجات دهد.

سخنگوی اسبق وزارت خارجه ایران تأکید کرد: جمهوری آذربایجان هم تحت تأثیر این حرکت‌ها، اقدامات غیر دیپلماتیک را از خود بروز داده است لذا می‌توان دلیل برخی تحرکات جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران در این راستا است. به نظرم باید همه این مسائل به‌وجود آمده با آذربایجان را طراحی‌های رژیم صهیونیستی دانست.

وی افزود: متأسفانه جمهوری آذربایجان دچار یک سری توهمات و درک نامناسب از شرایط منطقه شده است. در حالی‌که مشکلات منطقه‌ای دولت باکو به پشتوانه قدرت بزرگی مانند ایران قابل حل است، ولی آنها تصور می‌کنند که می‌توانند با ارتباط با اسرائیل و همکاری نظامی با آنان، به اهداف خود برسند.

مزاحمت ایجاد شده توسط مسئولین جمهوری آذربایجان به نفع آنها نیست

سخنگوی اسبق وزارت خارجه بیان داشت: تصور اشتباهی است که کشوری فکر کند می‌تواند منافع ملی ما را به خطر بیاندازند. مزاحمت ایجاد شده توسط مسئولین جمهوری آذربایجان به نفع آنها و منطقه نیست.

وی ادامه داد: توصیه مقامات جمهوری اسلامی این است که می‌توانیم بهترین روابط را با کشورهای منطقه داشته باشیم که با همکاری با یکدیگر قابل ایجاد است. اشتراکات ما از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. فرهنگ و مذهب و تاریخ مشترک و برادری میان دو کشور ویژه و خاص است.

مهمان‌پرست تأکید کرد: دولت مردان آذربایجان باید متوجه باشند که می‌توانند متحد استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران باشند اما متأسفانه آنان وارد بازی اشتباه و خطرناک شده است و مسئولین کشورمان نیز با اقدامات دیپلماتیک مناسب اجازه نخواهند داد منطقه دچار خطر نشود.

وی با اشاره به قدرت کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران قدرت بلامنازع در منطقه است و اگر احساس کند که تحرکاتی می‌تواند منافع منطقه را به هم بریزد و منافع ملی ما را به خطر بیندازد، قطعاً در این خصوص اقدام جدی و مناسب را انجام خواهد داد.

مهمان‌پرست ادامه داد: آنان باید کوچک‌ترین تردیدی را به خود را ندهند که هر اقدامی که بر خلاف منافع ایران صورت بگیرد با پاسخ محکم و در همان راستا را مشاهده خواهند کرد.

تهران اجازه نمی‌دهد خاک جهان اسلام خاکریز دشمنانش شود

بدین ترتیب باید توجه داشت که ایران همواره به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده است و آذربایجان را بخشی از خاک جهان اسلام می‌داند. تهران همواره با گذشت از برخی اشتباهات آنان به خاطر مصالح منطقه نگاهی مثبت به آینده دارد، اما حکومت علی‌اف باید بداند این تضمین و مصونیت به حکومتی که بر خلاف منافع جهان اسلام به آغوش اسرائیل رفته است و امکانات خود را در کنار مرزهای ایران به تل‌آویو داده، پایدار نیست. صبر راهبردی ایران طولانی نخواهد بود و تهران اجازه نمی‌دهد خاک جهان اسلام خاکریز دشمنانش شود.

دولت باکو به هیچ عنوان همتراز و هم‌وزن ایران بزرگ نیست. تهران سیاست‌های راهبردی بزرگترین قدرت جهان را در منطقه غرب آسیا به چالش کشیده و مصافی تمام قد و موفق با آمریکایی‌ها دارد. در این میان باکو نباید دچار خطای محاسبه شود و با پشتوانه برخی حمایت‌های دولت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، از صبر استراتژیک ایران قدرتمند، سو استفاده کند. قطعاً در آینده نه چندان دور و با اقدامات قاطع ایران، مستی خیالات علی‌اف از سرش خواهد پرید و آتش سیاست‌های غلط او دامان خودش را خواهد گرفت، زیرا بر خلاف پروپاگانداهای تنش‌آفرین رسانه‌ای اقدامات ایران نه در کلام که در عمل است.

کد خبر 5750376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد محمدحسن زاده عزیزی AE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      89 60
      الهام مواظب باش میترکی بیشرف
      • Amir altay IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        16 40
        بیشرف خودتی
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      32 17
      الهام خانم هواست کجاست. میدونی طرفت کیه
      • محمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        1 1
        الهام رفتنی صدرصد
    • سعید IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      37 12
      چرا آذربایجان شمالی و نخجوان رو به خاک ایران الحاق نمیکنیم یه نگاه به معاهده ننگین بندازین متوجه میشین که قرار بوده بعد از صد سال مجددا به ایران ملحق بشه الان ۱۱۵ سال شده
    • محمد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      14 32
      رامین عبدالله شاهی نویسنده این مطلب در اشتباه است ایران نه برادر بزرگتر است نه بزرگوار است. هنوز فصل تازه ای از مناسبات با عربستان بصورت عملی گشوده نشده که ایران منفعلانه و ذلیلانه تابلویی بنام شهید آیت الله باقر النمر را از خیابان به این نام برداشته. ایران جرات تقابل نظامی و سیاسی با آذربایجان را
      • بابک IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        1 2
        آذرباییجان وباکو قسمت کوچکی از ایران ماست که بزور جنگ از پیکره ایران بزرگ جدا شده است این یک واقعیت هست وباید به مام میهن برگردد ووطن فروشان هم به سزای اعمال وخیانتشان برسند
    • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      58 32
      الهام خانم بادم شیر بازی نکن
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      67 26
      الهام خانم ،برده نادان اسراییل،نمیدونه که نیروهای ایران ظرف چند ساعت میتونن اذربایجانو تبدیل به یه روستای مرزی ایران کنند
      • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
        18 16
        درسته حرف شما ولی یادمان باشد که بسیاری از هم وطنان ما آنجا زندگی میکنند چرا این قدر دم از جنگ میزنید بجای صلح چرا میخواهید زنان و بچه ها آواره باشند شما بوی انسانیت نبردید بجای ستیز کردن با اونا خویشتن داری کنیم تا به اشتباه خودشون پی ببرن ما اهل جنگ نیستیم مسلمان با مسلمان بجنگد
    • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      28 6
      ارتش آذربایجان یادت هست فرارت رادیدیم منتظرشناکردنتان هستیم به یادتان انداختیم لطفاچاپ کنید
    • رضایوسفی NL ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      40 7
      آقای الهام علی اف لطفآ تاریخ را مطالعه نمایدشما درکل ۱۲۰سال است از ایران جدا شدیدایران سرزمین مادری شما است واذزبایجان فرزندایران است آقای الهام علی اف شما در واقع گوشت وپوستان متلغ به ایران است وبعد به سرزمین خود خیانت میکنیددست مریزاد
    • محمدرضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      17 4
      عدو شود سبب خیر.حکایت. خود الهامه
    • منصور. ع. ب. از دشت مغان IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      23 7
      مقصر مسولان کشور که به این جور رئیس جمهورهای از لوپ لوپ در اومده مذاکره وتلفنی صحبت میکنند. فقط با بیل گلنک میشه کل آذربایجان تصرف کرد چه مونده برسه به توپ تانک پهباد.
    • نادر IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      17 10
      الهام جان ببین اصلا درسته ایران گنده تر از قدرت واقعیش ادعا داره ولی همون قدرت کم واقعی به ادعای بعضیا برای تو و کشورت کافیه که همه تاریخش یا یک استان ایران بوده یا یک ایالت شوروی سابق
    • GB ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      24 7
      این های که اجیر شده دشمنان هستند و نام پان ترک را یدک میکشند باید بدانند تک تک آنها زیر نظر هستند اگر برعلیه کشور کوچکترین خطایی بکنند باید فاتحه خودرا بخوانند
    • ناشی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      18 7
      به نظر من یک حمله ی برق آسا به خاک آذربایجان و گرفتن نیمی از خاک مادری خودمان و همزمان ترور علیف ماست را در کیسه دشمنان می اندازیم
    • صباد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      36 20
      به این مردک بی مخ بگید کاری نکن صیاد تو رو صید میکنه تو تور بیفتی بدبخت میشی همه چیزتو از دست میدی
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      22 24
      ترورش کنید
    • منصور. ع. ب. از دشت مغان IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      12 10
      مقصر مسولان کشور که به این جور رئیس جمهورهای از لوپ لوپ در اومده مذاکره وتلفنی صحبت میکنند. فقط با بیل گلنک میشه کل آذربایجان تصرف کرد چه مونده برسه به توپ تانک پهباد.
    • محمد IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      16 11
      رژیم کودک کش صهیونیسم به اخر خط رسیده علی اف کاملا در اشتباه است داره قبر خودش میکنه مردم آذر بایجان آگاه باشند این مردک راازریاست برکنارش کنن
    • جلیل شمالی کعبی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      13 6
      درودبرسیدعلی فرمانده کل جهان وجهان اسلام... اللهم عجل لولیک الفرج(ع)🤲♥️🇮🇷♥️✌️🇸🇾🇮🇶🇱🇧🇧🇭🇸🇦🇨🇳🇷🇺🇮🇷🙏
    • حامد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      14 4
      همانطور که روسیه دید منافع و امنیت کشورش داره به خطر می افته به اوکراین حمله نظامی کرد تا ناتو نتونه بغل گوش روسیه لانه کنه کشور ماهم تا دیر نشده باید اقدامی کنه تا قبل از اینکه شاهد احداث پایگاه نظامی توسط اسرائیل تو بغل گوش کشورمون بشیم و تو آذربایجان و باید مثل روسیه اقدام کنیم
    • ایرانی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      14 9
      خداکند اشتباهی را که روسیه مقابل اوکراین کرد ما مقابل آذربایجان نکنیم...
    • امین IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      7 9
      اسرائیل می خواد ما رو با هموطنهای آذریمون که به علت بی عرضگی قاجار جدا افتادن در گیر کنه
    • اشکان IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      13 3
      واقعا ادم تعجب میکنه مطالبی که دوستان در مورد شکایت از علی یف میزارن و قدرت ایران میگن این همهذمنفی میگیره یا واقعا بعضیا کم شعورن یا الکیه این مطالب در هرصورت اگرم بحث جنگه با دولت باکو نه ملتش چون اونا هم گیر افتادن حتما باید یه استاندار خوب و ایران دوست اونجا باشه.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      24 2
      یا از جنوب یا از شمال یا غرب و شرق ایران را میخوان به دردسر بندازن.عرب رفت ترک اومد .ترک میره افغان یا کرد میاد
    • مجید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      11 5
      زیاد که به علی اف احترام بگذارید سرش گیج میرود
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      الهام صهیونی متاسفانه منطقه را به طرف جنگ میکشاند وممکن است کلیه روابط خودرا قطع کنددر انصورت لازم است ایران بند مربوط به برگشت اذر..به مام میهن را جلو بیندازد و شکایت کند و تحریم کند .
    • ناشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 1
      چرا ایران اذربایجان را به وطن بر نمی گرداند مگر قرار نبوده روسیه بی پدر بعد از صد سال اذربایجان را به ایران بر گرواند پس مسولین باید از هر راهی شده اذربایجان را به وطن بر گردانند غیر از این کار ننگی است برای مسولین
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      هنوز جناب الهام علف آن روی خفته اخلاف نادرشاه و کریمخان زند را ندیده است .
    • مالک نورایی IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      یکی نیست باین مردک قمار باز بگه رفتارت درست کن احترام همسایگی و همجواری است که تا بحال ایران عزیز تورا تحمل کرده وگر نه تو قد وانداره ای نداری که در مقابل سلحشورانی که تجربیات فراوانی درجنگ دارند لذا بهتره تا زندگی مردم آذربایجان سیاه نکردی از دامن اسراییل ودامهای آن خودت نجات دهی عدد
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 2
      الهام وزیر دستانش اگرانسانیت وحورمت پدرانشان که تو ایران بودن نگاه میکردن هیچ وقت با اسراعیل نبود برا نابود کردن زوریه خودش بااین کاراشون مطمین باشن این چاهی میکنن خودشان درونشانن ماهم بارش میدیم
    • مهدی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      نوشته های توهین امیز باید چاپ نشود هم در ایران و خم در اذربایجان فضای تنش الود را بدتر نکنید هیچ کس از تنش سود نخواهد برد و ضرر متوجه ایران و اذربایجان است پس مدیریت رسانه کنید تا دیپلمات ها گفتمان کنند رفتار کوچه بازاری ثمری ندارد
    • محمد IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 2
      حکومت جعلی و نژادپرست باکو در خیالات خام خود دنبال تصرف جنوب ارمنستان و شمال ایران بود، در آشوب های اخیر ایران با دمش گردو میشکست، چپ و راست حرف مفت علیه ایران میزد و آماده بود از آب گل آلود ماهی بگیره، کسی نیست بهش بگه اگه قراره خاکی پس داده بشه اون خاک ایران ماست که چپاول کردین
    • US ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      فقط ثبت میشه 😉😂
    • مجی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      برا چی اینقدر دست پاچه شده ایران خوب اگه واقعا اینطور که ادعا میکنین دیگه نگران چی هستین .بابا بیان پایین اینقدر بلوف نزنین خوب حداقل یک حرکت مقتدرانه از خودتون نشون بدین این داستان درست مثل حمله آمریکا به ایرانو سردار سلیمانی ه که آخر یک پایگاه خالی رو با هماهنگی زدن برو جمع کن دیگه همه دست شما رو
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      1 0
      پاشو اینقدر خالی نبندیم یک حرکت تا حالا نزدین فقط شعار ما موشک داریم ما نابود میکنیم آخرش آبرو ریزی واسه مردم
    • کیومرث IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      اینها خیال واهی که ازسر مستی وخوشی زیاد است که با تحریک بیگانگان و دشمنان این مرزوبوم درسر دارند
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      ایران ابر قدرت جهانی
    • ندارالملک IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      مرگ بر ناصرالدین شاه که ترکمن چای را امضا کرد مرگ بر کل قاجار
    • ایراندوست سپهری IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      الهام علیف ظاهرا کله اش تاب برداشته می‌خواهد شیران ارتش ملی ایران را امتحان کند ..الهام قبل از بیدار شدن از خواب صبح گاهی ارتش ما رو در داخل کاخ خود خواهد دید واو را از اطاق خوابش بیرون خواهند کشید و با پرواز یک فروند هلی کوپتر ایرانی برای محاکمه خیانت به ایران به تهران منتقل خواهد شد..
    • محمد علیزاده IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 1
      به نظر من درسته که ما درگیر مشکلاتی هستیم ولی همانطور که جهان عرب بعد از قطع رابطه با ما دوباره به طرف ایران برگشتند و دم از دوستی می‌زنند اون هم زمانی که پول و امکانات و آمریکا و غرب حامی عربها بودند و ایران تحت سخت‌ترین تحریم ها قرار داشت با این حال مطمعنا این جمهوری هم به آغوش ما باز خواهد گشت
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      هر وقت انگلیس سکوت کرد ، حتما وضعیت وفق مرادش هست
    • نعمتی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      علی.اف.خیلی.قلت.می.کنی
    • طلائیه IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      ملت نمیدونند بین ایران و استان باکو چه خبره ولی کوتاه اومدن ایران واقعا حال ملت رو بد کرده .نه به اون زمان نه چندان دور که میگفتن آذربایجان پتره تن ایران و نه به این داستان سازی‌ها. البته آنقدر میدونم آگر اتفاقی‌ به سر انجام برسد تمام کهنه سربازان با همین سن و سال بالایی که دارن ترتیب استان
    • روزبه یحیایی AE ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      برای مثلا پانتورک؟؟؟ها میگم:داستان حکومت پیشه وری رو وقتی ایران دراوج ضعف بود واستالین وبریا وباقروف که امام حیدر علیف کمونیست بودند حامی رژیم فرقه دموکرات،وبقول خودشون مرگ بود وبازگشت نبود،دیدیم که‌ تمام‌عمربا خفت بعد شکست از ارتش ایران،تو دهات شوروی فعله گی میکردند وخفت میکشیدند.تاریخ رو بخونید
    • رضا والی IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      سلام و درود فراوان به سید علی خامنه ای ، تمامی شهیدان وطن ، ما منتظر ندای یک یا علی هستیم