۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی/احتمال سیلابی شدن مسیل ها

ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی/احتمال سیلابی شدن مسیل ها

ارومیه - رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی اواخر هفته جاری به استان خبر داد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی شاهد ورود سامانه بارشی به منطقه تا اواخر هفته جاری خواهیم بود، افزود: با ورود این سامانه بارشی رگبار متناوب باران، رعد و برق به همراه با ورزش گاهی شدید برخی شهرها به خصوص نیمه جنوبی استان را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در نیمه جنوبی استان وجود خواهد داشت.

صابری با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت هوا در مرکز استان ناپایدار است و این شرایط تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: بیشترین سرعت ورزش باد در شبانه روز گذشته با ۶۸ کیلومتر بر ساعت در میاندوآب ثبت شد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مهاباد با ۲۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین و چالدران با ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است.

صابری با اشاره به اینکه این بارش‌ها ناپایدار و به صورت رگباری هستند و احتمال طغیان رودخانه‌ها بسیار زیاد است ادامه داد: امکان طغیان رودخانه در استان وجود دارد در این راستا مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 5751332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha