۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰

نارضایتی از عملکرد وزیر دفاع آلمان رو به افزایش است

نارضایتی از عملکرد وزیر دفاع آلمان رو به افزایش است

یک روزنامه آلمانی نوشت که وزیر دفاع این کشور با اقدامات خود از زمان روی کار آمدن، موجی از نارضایتی‌ها را در میان نظامیان باعث شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای نارضایتی نسبت به عملکرد وزیر دفاع آلمان برای بهبود وضعیت این وزارتخانه در محافل دفاعی رو به افزایش است.

روزنامه آلمانی بیلد روز دوشنبه در مطلبی نوشت که اقدامات «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان از حزب سوسیال دموکرات در جهت اصلاح وضعیت وزارتخانه ای که مسئولیت آن را بر عهده دارد، ناامیدی زیادی را در محافل نظامی به بارآورده است.

این رسانه آلمانی یادآور می‌شود که پیستوریوس در ۱۹ ژانویه به قدرت رسید، اقداماتی را در پیش گرفت که نتیجه آن تاخیر در اجرای پروژه‌های مهمی از جمله خرید تسلیحات شده است. وزیر دفاع آلمان برنامه کاهش تعداد پرسنل ارشد وزارت دفاع از ۳۷۰ به ۱۶۰ تن را اجرایی کرد و چندین بار تعدیل نیرو از سوی وی صورت گرفت.

در مطلب بیلد آمده است که تاکنون هیچ وزیری تا این اندازه محکم و با سرعت با مشت آهنین عمل نکرده است. این روزنامه آلمانی، رویکرد پیستوریوس را بسیار مخاطره آمیز می‌داند و می‌نویسد که هیچ وزارتخانه دیگری آنقدر به نمایشنامه علاقه ندارد.

بنا به نوشته این روزنامه آلمانی اقدامات پیستوریوس ممکن است با خشم سران سرخورده نظامی همراه شود که ممکن است در معرض سلب قدرت از سوی وزیر دفاع آلمان قرار گیرند.

کد خبر 5751735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha