۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

وزیر دفاع آلمان:

انتقال تسلیحات به اوکراین باعث تشدید ضعف های ارتش آلمان شده است

انتقال تسلیحات به اوکراین باعث تشدید ضعف های ارتش آلمان شده است

وزیر دفاع آلمان نسبت به تضعیف قوای ارتش این کشور به دلیل حمایت تسلیحاتی از اوکراین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در گفتگو با یک روزنامه آلمانی تاکید کرد: انتقال تجهیزات نظامی به اوکراین برای تقویت قدرت دفاعی این کشور باعث تشدید خلأها و ضعف‌ها در ارتش آلمان شده است.

وی افزود: تا قبل از سال ۲۰۳۰ نمی‌توان این خلأها و ضعف‌ها را به صورت کامل در ارتش آلمان رفع کرد.

وزیر دفاع آلمان اضافه کرد: ما باید اولویت‌های خود را تعیین کنیم؛ حمایت از بخش شرقی ائتلاف ناتو یکی از این اولویت‌ها است.

وی گفت: ارتش آلمان باید ۳ مأموریت مهم را به سرانجام برساند: دفاع ملی، دفاع از ائتلاف ناتو و عملیات در خصوص بحران‌های بین المللی. این اقدامات به حمایت تسلیحاتی و انسانی نیاز دارد.

بوریس پیستوریوس در این مصاحبه درخواست‌ها برای ارسال مقادیر بیشتری از تسلیحات به اوکراین از محل انبار سلاح‌های وزارت دفاع آلمان را فراتر از تعهدات اعلام شده قبلی برلین دانست و آن را رد کرد.

پیشتر وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که کشورش ماه هاست به منظور تأمین مهمات تسلیحات ضدهوایی از رده خارج خود برای اوکراین در تلاش است.

وی در این باره ادامه داد: درباره وضعیت درگیری‌ها، باید بگویم که گمان نمی‌کنم پایان جنگ در کوتاه مدت ممکن باشد. در آینده نزدیک هم پیروزی برای این جنگ را متصور نیستم. بدون کمک ائتلاف (ناتو)، مهمات اوکراین به سرعت تمام می‌شود، پس لازم است که سریع‌تر اقدام کنیم.

کد خبر 5744316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha