۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

فرماندار رشت خبر داد؛

انجام بهسازی و آسفالت ۷۰ کیلومتر از راه های شهرستان رشت

انجام بهسازی و آسفالت ۷۰ کیلومتر از راه های شهرستان رشت

رشت- فرماندار رشت بر ضرورت توجه کافی به شبکه راه های شهرستان تاکید کرد و گفت: در سال جاری بهسازی و آسفالت ۷۰ کیلومتر از راه های شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا امام پناهی ظهر سه شنبه در بازدید از عملیات در حال اجرای ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های حوزه بخشداری سنگر اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، باغداری، دامپروری و صنایع دستی شهرستان رشت سبب گردیده تا سهم بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان در پیوند با روستاها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای ترمیم و نگهداری از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی رشت از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت راه سکاچا و چهارراه پل به اسلام‌آباد در بخش سنگر که به طول ۲۱۰۰ متر و پیش بینی اعتبار ۶ میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد می‌رسد.

فرماندار رشت تصریح کرد: خوشبختانه در طی سال گذشته با آسفالت و بهسازی ۷۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان با صرف اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان، اقدامات خوبی در زمینه تحقق سیاست‌های محرومیت زدایی و توسعه‌ای دولت سیزدهم به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان صورت گرفته که به امید خداوند در سال جاری نیز با ترمیم و آسفالت ۷۰ کیلومتر دیگر، این روند ادامه خواهد یافت.

امام پناهی با بیان اینکه با گسترش امکانات پایه و تقویت زیرساخت‌ها در روستا، موجبات استقبال جمعیت مولد به ویژه جوانان و نوجوانان از ماندگاری در روستا را فراهم می‌شود، ادامه داد: با گسترش امکانات علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، سبب جلوگیری از تبعات جبران ناپذیر مهاجرت و حاشیه‌نشینی می‌شویم.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه گسترش، نگهداری و ترمیم شبکه راه‌ها، ارتباط مستقیمی با توسعه مناطق دارد، افزود: بهره مندی از راه مناسب، نقش مهمی در ثبات شغلی و درآمد خانوار ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه ریزی در جهت تولید و فروش فرآورده‌های روستایی، حضور گردشگران نیز یکی از مؤلفه‌های مؤثر بر رونق کسب و کار روستاییان است، اظهار کرد: راه مناسب و ایمن، از جمله الزامات فراهم آوردن زمینه حضور گردشگران در مناطق روستایی می‌باشد.

کد خبر 5752591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha