۲۴ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۷

بسیج دانشجویی لرستان در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

«قدس» نخ تسبیح مقاومت در جهان اسلام است

«قدس» نخ تسبیح مقاومت در جهان اسلام است

خرم‌آباد- شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قدس» نخ تسبیح مقاومت در جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان بیانیه‌ای را به مناسبت روز جهانی قدس صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم»

«روز قدس نشان‌دهنده صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده صهیونیزم است.» (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

از آغازین روزهای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس توسط امام راحل و عظیم الشان (قدس سره الشریف) قریب به ۴۰ سال می‌گذرد، اما آرمان آزادی قدس شریف هر روز عینی‌تر و نزدیک تر شده و به مطالبه‌ای عمومی نه تنها در جهان اسلام که در میان تمامی دل‌های بیدار و اندیشه‌های آزاد تبدیل شده است و به فضل الهی این آرمان بزرگ وحدت بخش بزودی محقق خواهد شد و آن رژیم سست‌تر از خانه عنکبوت فرو خواهد ریخت.

امروز همگان می‌بینند که رژیم صهیونیستی به دور خود حصار کشیده و خود را زیر گنبد به اصطلاح آهنین! پنهان کرده و این نشان‌دهنده آنست که آنها نه تنها توان توسعه مورد ادعای خود را نداشته بلکه در همین فضای محدود خود هم احساس امنیت نمی‌کنند.

بنا به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله)، مقاومت و جهاد تنها مسیر مقابله با جنایات صهیونیست‌ها ست و نباید سازش با ستمکاران را با مقاومت و ایستادگی عوض کرد، تجربه سالیان متمادی مقاومت ملت‌های آزاده جهان خصوصاً در فلسطین عزیز و در دهه گذشته در یمن و سوریه و عراق نشان داد که تنها راه پیروزی ملت‌های مورد ظلم واقع شده، مقاومت و ایستادگی در برابر جبهه شیطانی آمریکا و صهیونیسم است.

استکبار، ایادی و مزدوران او فکر می‌کردند، قدس و آزادی آن برای همیشه فراموش خواهد شد، آنها خیال می‌کردند اشغالگر در سرزمین اشغالی تثبیت شده است. اما با زلزله‌ای که امام عزیزِ راحلِ ما با نامگذاری روز قدس به تن اشغالگران انداخت دهه‌ها است که هر گونه آرامش و امیدواری به آینده را از ایشان گرفته است.

در دوران کنونی مسئله قدس تجلی روشنی از ناکامی‌های محور غربی عبری عربی در برابر جهان اسلام است و قدس مفهوم عینیت یافته برای برانگیختن روحیه وحدت در جهان اسلام و روز قدس تجلی تفوق مشت بر درفش و سنگ بر تانک است و در حقیقت نخ تسبیح مقاومت در جهان اسلام است.

قدس سنگر اول جبهه اسلام در برابر استکبار و مرز پیشین نبرد با تمدن بی رحم و وحشی غرب است و اگر ما مسلمین در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده و با درایت و بصیرت در میدان حضور داشته باشیم، در نهایت نابودی بازیگر اصلی که رژیم صهیونیستی باشد تا خود استکبار در جهان را رقم خواهیم زد.

به یاری خداوند سبحان قدس پیروز است و ملت فلسطین بزودی به سرزمین‌شان باز خواهند گشت و قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله گاه اول مسلمین در اختیار مسلمانان قرار خواهد گرفت.

در پایان خاطر نشان می‌سازد که هنر ماندگار فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی در ایجاد شبکه مقاومت در تار و پود جهان اسلام و ایجاد هسته‌های جدید مقاومت در عراق، سوریه، یمن و برهم زدن نقشه راه استکبار در انحراف بیداری انسانی و اسلامی به بهار عربی در حقیقت نتیجه مقاومت گروه‌های حزب الله با محوریت قدس است.

اکنون که اراده قوی ملت‌های مقاوم و آزاده منطقه و جهان به عنوان مانعی بزرگ در مقابل طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ظاهر شده است، بر تمامی نخبگان و تشکل‌های دانشجویی و نخبگانی ضداسرائیلی و ضداستکباری ضروری است تا در پیگیری آرمان آزادی قدس شریف، تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود را به کار گرفته و با مطالبه‌گری و گفتمان سازی همه‌جانبه و جامع الابعاد بتوانند گام‌های مؤثری در راستای آزادی فلسطین اشغالی و بازگشت تمام فلسطین به تمام فلسطینیان بردارند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان ضمن دعوت از آحاد ملت عزیز و خصوصاً دانشجویان و اساتید محترم برای شرکت در راه پیمایی روز قدس امیدوار است با حضور حداکثری امت روزه دار علاوه بر انجام وظیفه انسانی و اسلامی موجبات دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام ستمدیده گان جهان فراهم گردد.

والعاقبه لاهل التقوی و الیقین

کد خبر 5754113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha