۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۵

هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تبعات تحریم‌ها بر هژمونی دلار

هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تبعات تحریم‌ها بر هژمونی دلار

وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: استفاده ما از تحریم‌های مالی که به نقش دلار مربوط می‌شوند خطراتی ایجاد می‌کند و این موضوع می‌تواند با گذشت زمان هژمونی دلار را تضعیف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «جانت یلن» وزیر خزانه‌ داری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان در خصوص واکنش دلار بر استفاده ابزاری از دلار در سطح بین المللی پاسخ داد.

وزیر خزانه‌ داری آمریکا در این باره تأکید کرد: نقش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی ممکن است به دلیل استفاده واشنکتن از اهرم خود بر سیستم مالی جهانی برای پیگیری اهداف ژئوپلیتیک از طریق تحریم ها کاهش یابد.

«جانت یلن» در ادامه تصریح کرد: استفاده ما از تحریم‌ های مالی که به نقش دلار مربوط می‌ شوند خطراتی ایجاد می‌ کند و این موضوع می‌ تواند با گذشت زمان هژمونی دلار را تضعیف کند.

این مقام آمریکایی در ادامه اضافه کرد: تحریم‌ ها باعث می‌ شوند چین، روسیه و ایران تمایل به پیدا کردن راه‌ های جایگزینی داشته باشند، اما دلار بنا به دلایلی که کشورها نمی‌ توانند جایگزینی با همان ویژگی‌ ها برایش پیدا کنند، به‌ عنوان ارز ذخیره‌ ای مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

وی در ادامه با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: هیچ کشور دیگری وجود ندارد که زیرساخت‌ های ضروری برای اینکه بتواند ارز آن به این شکل در دنیا مورد استفاده قرار گیرد را ندارد.

کد خبر 5757589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
      1 0
      ایران ، افریقای جنوبی و ونزوئلا سه کشور ثروتمند هستند که در گذشته مستعمره آمریکا بوده اند اکنون هر سه کشور با چندین زیر مجموعه در نبرد با امریکا بسر می برند . در آتیه نه چندان دور دلار به پهن تبدیل خواهد شد .