۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲

اسلواکی:

ناتو نباید به اوکراین برای عضویت در این ائتلاف امید واهی بدهد

ناتو نباید به اوکراین برای عضویت در این ائتلاف امید واهی بدهد

سخنگوی پارلمان اسلواکی به ناتو هشدار داد که برای الحاق سریع اوکراین به این ائتلاف نظامی، به کی‌یف امید واهی ندهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بوریس کولار، سخنگوی پارلمان اسلواکی با اشاره به اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره موافقت تمام اعضای این ائتلاف برای پیوستن اوکراین، گفت که هیچ کشوری در شرایط فعلی با الحاق کی‌یف موافق نمی‌کند.

استولتنبرگ روز جمعه گفته بود که آینده کی‌یف در ناتو است و همه اعضا موافقت کرده‌اند که «اوکراین عضو این ائتلاف خواهد شد.»

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که پیش از آنکه اوکراین تمام قد علیه روسیه بایستد، ناتو با وعده عضویت این کشور، آنها را اغوا کرده بود.

در این بین، کولار با اشاره به اظهارات استولتنبرگ گفت: کشوری که در میانه جنگ نظامی است، هرگز نمی‌تواند به ناتو ملحق شود. فکر نمی‌کنم هیچکدام از کشورهای عضو آن را تایید کنند. اینکه به آنها امید واهی داده شود، خیلی غیرمسئولانه است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که کی‌یف درخواست عضویت فوری در ناتو را مطرح کرده است. استولتنبرگ نیز در واکنش به این اظهارات، بر تعهد ناتو به حق تمام کشورها برای تصمیم‌گیری درباره آینده‌شان و «سیاست درهای باز» این ائتلاف نظامی تاکید کرده بود.

کد خبر 5762893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha