۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان عنوان کرد؛

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های بشاگرد و حاجی‌آباد هرمزگان

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های بشاگرد و حاجی‌آباد هرمزگان

بندرعباس - کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان گفت: با تقویت سامانه بارشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در بشاگرد و حاجی آباد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه نژاد بیان داشت: در ساعات بعد از ظهر امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه در ارتفاعات استان به ویژه منطقه بشاگرد رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای خواهیم داشت. در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: با تقویت این سامانه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در نقاطی از بشاگرد و حاجی‌آباد است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان ضمن مساعد بودن شرایط رفت و آمدهای دریایی در بنادر غربی استان، اظهار کرد: از ساعات شب وزش بادهای نسبت شدید جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز در مناطقی چون شرق جاسک، سیریک، جنوب هرمز، هنگام و لارک سبب مواج شدن دریا در این نواحی خواهد شد.

حمزه نژاد ادامه داد: طی روز جاری نیز در ساعات بعد از ظهر و شب در نقاطی از استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است. طی ساعات صبح تا ظهر شرایط جوی و دریایی نسبت آرام بوده و شرایط ترددهای دریایی مساعد پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5762956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha