۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱

استاندار تهران:

استان تهران قلب تپنده صنعت کشور است

استان تهران قلب تپنده صنعت کشور است

تهران- استاندار تهران گفت: استان تهران قلب تپنده صنعت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر چهارشنبه در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اظهار داشت: استان تهران به لحاظ تمرکز واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور نقشی برجسته دارد و قلب تپنده صنایع و تولید کشور است.

وی ضمن عرض تبریک و خدا قوت به جامعه کارگری افزود: جامعه کارگری دل در گرو پیشرفت کشور بسته‌اند و در آستانه ۱۱ اردیبهشت‌ماه و روز کارگر این روز را به همه کارگران استان تبریک می‌کنم.

استاندار تهران تصریح کرد: وقتی در مقام تولید قرار می‌گیریم شأنیتی جز خدمت صادقانه به جامعه نداریم و این مطلب را به دور از هرگونه تعارف بیان می‌کنم و انصافاً جامعه کارگری استان در این مسیر گام بر می‌دارند.

فخاری سپس گفت: در نگاه اعتقادی و دینی هیچ فعلیتی صورت نمی‌پذیرد مگر همراه با استمرار در تلاش باشد و کارگران مصداق این کلام هستند و در این مسیر اگر رابطه منطقی بین کارگر و کارفرما به دور از هرگونه بهره‌کشی از کارگر صورت بگیرد که بعد از انقلاب اسلامی همینطور بوده است، بازدهی بیشتری را در تولید شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: آنچه که بعد از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، شأنیت جدید به کارگران بوده است که اساس آن بر مبنای آموزه‌ها و تعالیم دینی است.

استاندار تهران ادامه داد: امروز در مقام تولید تلاش می‌کنیم تا بر نظامات اقتصادی اثرگذار باشیم و به باور بسیاری تولید یکی از مؤلفه‌های قدرت ملی است و علاوه بر حمایت باید در این خصوص برنامه‌محور و آینده‌نگر باشیم و باید فرآیندها و ابزارها را برای افزایش بهره‌وری اصلاح کنیم.

فخاری اظهار داشت: در عرصه رقابت‌پذیری در فضای تولید باید موانع را برطرف کنیم و اقتصاد، صنعت و تولید را از چنبره نظارت‌های دولتی خارج کنیم.

وی افزود: معدل عملکرد و موفقیت بخش خصوصی نسبت به دولت بسیار بالا است و قاعدتاً شرکت‌های دولتی سودآور نیستند و مردم این موضوع را باور دارند و ما هم باید بپذیریم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تلاش ما در استان تهران به عنوان قلب تپنده صنعت کشور این است که سهم صنعت‌گران این استان را به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان به فراخور نقش کشوری آنها بازگردانیم؛ چرا که استان تهران رتبه نخست صنعت کشوری را دارد اما به نسبت ایفای نقش راهبردی، صنایع این استان با صنایع سایر استان‌ها در ارائه تسهیلات یکسان دیده نمی‌شود.

فخاری همچنین گفت: گاهی اوقات در توزیع تسهیلات شاهدیم که کارخانه‌ای در استان دیگری قرار دارد و تنها به صرف داشتن نمایندگی در تهران مجبور به اعطای تسهیلات هستیم که در عمل این تسهیلات صرف اشتغال استان تهران نمی‌شود.

کد خبر 5764540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha