۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو:

نظام پژوهش و نوآوری در وزارت نیرو بازنگری می‌شود

نظام پژوهش و نوآوری در وزارت نیرو بازنگری می‌شود

اهواز- معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: نظام پژوهش و نوآوری در این وزارتخانه بازنگری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کارگر نجفی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: در حوزه وزارت نیرو بر اساس رصدی که انجام شده در ۲ سال گذشته، جهش بسیار خوبی در تولید آب و برق و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آب و برق در خوزستان صورت گرفت و حرکت و سرعتی که پروژه‌های آب و برق خوزستان داشتند، بی‌سابقه بود.

وی از افتتاح حداقل ۳۰ پروژه آب و برق در خوزستان هم‌زمان با حضور رئیس‌جمهور در استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم در حوزه آب و برق استان خوزستان، جهادی کار شد؛ همچنین در همه استان‌ها تقریباً شرکت‌های آب منطقه‌ای کوکی داریم اما در خوزستان به دلیل شرایط خاص و منابع انرژی خاص مانند نیروگاه‌های برق‌آبی، سازمان آب و برق خوزستان یکی از کلیدی‌ترین سازمان‌ها است و مدیران این استان توسط وزرا تعیین می‌شوند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: رسالت اصلی در وزارت نیرو، در حوزه آب و برق است و تولید منابع، توزیع آب و تولید برق و منابع انرژی را دنبال می‌کنیم و از مراحل تولید تا توزیع و انتقال منابع، در تک‌تک این بخش‌ها جای علم و فناوری و نوآوری وجود دارد.

کارگر نجفی افزود: در وزارت نیرو آب را با هزینه‌های فوق‌العاده بالا به دست کشاورز می‌رسانیم و تقریباً بیش از ۹۲ درصد مصرف آب، در کشاورزی است، اما اینکه یک کشاورز چگونه از آب استفاده می‌کند، در حوزه اختیار ما نیست.

وی ادامه داد: برق را به‌سختی و با هزینه‌های بسیار بالا تولید و به دست مصرف‌کنندگان خانگی و صنعتی می‌رسانیم، اما در صنایع چقدر مدیریت مصرف انجام می‌شود؟ شهرداری‌ها چقدر رعایت می‌کنند؟ بخش زیادی از این‌ها در حوزه اختیار ما نیست، اما متوجه ما است و خسارتی که در رعایت نشدن الگوی مصرف و بهینه‌سازی به وجود می‌آید، متوجه ما است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف، بیان کرد: نقش نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری در زمینه رعایت الگوی مصرف بسیار مهم است و انجام آن به آموزش و اطلاع‌رسانی نیاز دارد.

کد خبر 5765134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha