۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴:۰۷

هشدار بانک جهانی درباره بحران آب خاورمیانه‌ و شمال آفریقا؛

بحران آب منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا جدی است!

بحران آب منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا جدی است!

بر اساس گزارش جدید بانک جهانی، صدها میلیون نفر از مردم خاورمیانه و شمال آفریقا طی دهه آینده با کمبود جدی آب روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از وضعیت کم‌آبی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا هشدار داد که با آغاز سال ۲۰۳۰ میلادی، سرانه مصرفی آب هر فرد در خاورمیانه و شمال آفریقا به شکل بی‌سابقه‌ای به کمترین سطح خود طی یک سال خواهد رسید.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه گزارش داد که بانک جهانی در گزارش امروز خود با عنوان «کم‌آبی اقتصادی در خاورمیانه و شمال آفریقا و شیوه‌های زیربنایی مهار آن» اعلام کرد که با آغاز ۲۰۳۰، خاورمیانه و شمال آفریقا برای سرانه مصرفی هر فرد طی یک سال کمتر از استاندارد ۵۰۰ متر مکعب آب خواهد داشت.

این گزارش اضافه کرد که با راهبردهای کنونی مدیریت تأمین منابع آب جاری در خاورمیانه و شمال آفریقا، ارزیابی‌های اولیه حاکیست در سال ۲۰۵۰ بایستی ۲۵ میلیون متر مکعب اضافی برای هر سال با ادامه همین روند تقاضای آب تأمین و به چرخه مصرف اضافه شود که معادل ساخت ۶۵ ایستگاه تصفیه آب شیرین به بزرگی مساحت بزرگترین ایستگاه آب شیرین جهان (رأس‌الخیر) عربستان برای تأمین تقاضای آب طی یکسال بایستی هزینه شود.

کد خبر 5765859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حميد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      با سلام خواهشمندم برأى صرفه جويى در مصرف اب برأى واحدهاى اپاتمانى كنتور أب مجزأ نصب كنيد