۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

روایت‌های هولناک اتباع مصری پس از بازگشت از سودان

روایت‌های هولناک اتباع مصری پس از بازگشت از سودان

در پی ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی شدید امنیتی در سودان، مقامات مصری موفق شدند تعدادی از اتباع خود را بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، اتباع مصری پس از بازگشت از سودان درباره وضعیت خطرناک و تکان‌دهنده سودان روایت‌های هولناکی را نقل کردند.

مصطفی عبدالفتاح، یکی از اتباع مصری است که از سودان بازگشته، در این باره گفت که وضعیت سودان بسیار هولناک است و مردم به علت ناامنی‌ها به ویژه در خارطوم، رنج و مشقت زیادی را تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه سودان بوده است، افزود: در ۴ سال گذشته چیزی شبیه به آنچه که اکنون در سودان در حال روی‌دادن است، ندیده و این نشان می‌دهد که وضعیت فوق العاده خطرناک است‌.

وی در ادامه توضیح داد که طی تماس با سفارت مصر در خارطوم، برای بازگردندان آنها به مصر و انتقال آنها به یکی از بنادر سودان و از آنجا به قاهره، اقدام شده است.

هشام موسی یکی دیگر از اتباع مصری با تاکید بر اینکه ارتش سودان با مصری‌ها به خوبی برخورد می‌کند، گفت: رابطه میان مردم سودان و مصر بسیار قوی است و امیدوار است که سودان هرچه زودتر از این بحران عبور کند.

وی در ادامه گفت که سفر او از خارطوم به بندر و آماده شدن برای بازگشت به مصر، با توجه به درگیری‌های مسلحانه مداوم، سفری بسیار دشوار و پرخطر بوده است.

این تبعه مصری همچنین گفت: در جریان این سفر صدای تیراندازی قطع نمی‌شد و به هر دلیلی به خیابان آمدن سخت بود چون جان شهروندان در معرض خطر قرار داشت.

وی افزود: اتفاقاتی که در سودان می‌افتد بسیار تلخ است، درگیری‌ها متوقف نمی‌شود و به علت فقدان امنیت، مردم در رنج و سختی زیادی به سر می‌برند.

پیشتر وزارت خارجه مصر از بازگرداندن ۱۳۴ شهروند خود از سودان به صورت هوایی و ۳۳۴ تن دیگر به صورت زمینی خبر داده‌بود. در ادامه عملیات خروج اتباع مصری از سودان سفارت مصر در خارطوم، و کنسولگری‌های آن در بندر سودان و وادی حلفا به هماهنگی با شهروندان مصری برای ترک سودان ادامه می‌دهند.

کد خبر 5766275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha